واگذاری تسهیلات به واحد های صنعتی لازمه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است/ تصویب 122 طرح تامین مالی و 8 طرح بازسازی و نوسازی استانی


به گزارش شاتا سید نوراله حسن زاده در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی که با حضوراستاندار و مدیران عامل بانک های استان برگزار شد افزود : متاسفانه هم اکنون خوزستان از نظر واگذاری تسهیلات به طرح های صنعتی در بین...

واگذاری تسهیلات به واحد های صنعتی لازمه اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال است/ تصویب 122 طرح تامین مالی و 8 طرح بازسازی و نوسازی استانی

به گزارش شاتا سید نوراله حسن زاده در جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانی که با حضوراستاندار و مدیران عامل بانک های استان برگزار شد افزود : متاسفانه هم اکنون خوزستان از نظر واگذاری تسهیلات به طرح های صنعتی در بین دیگر استانهای کشور در جایگاه پایین تری قراردارد که باید علل و عوامل آن بررسی و موانع رونق اقتصادی و اشتغال استان بر طرف شود.
حسن زاده ضمن ارائه گزارش تجمیعی پیشبرد طرح تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط و طرح های بالای 60 درصد و طرح بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی در سال جاری اظهار کرد: تاکنون حدود 180 درخواست از سوی متقاضیان دریافت شده که 130 طرح آن در کمیته بررسی تامین مالی و بازسازی و نوسازی مصوب گردیده و 8 طرح آن در کمیته مردود اعلام شده است . وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 40 جلسه کمیته در این راستا تشکیل شده است تصریح کرد: در مجموع 122 طرح تامین مالی و 8 طرح بازسازی و نوسازی در کمیته بررسی، مصوب شده که میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش طرح های تامین مالی 1208 میلیارد ریال با اشتغالزایی 2889 نفر و میزان تسهیلات ثابت و سرمایه در گردش طرح های بازسازی و نوسازی 68 میلیارد ریال با اشتغالزایی 216 نفر بوده است.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان خوزستان در ادامه افزود: به طور عادی در شرایط فعلی رونق اقتصادی به برخی مقررات دست و پا گیر دچار است که در این خصوص می طلبد تا بانکها با دیدی مثبت به آن توجه کند و در برخورد با متقاضیان قوانین عادی و دست و پاگیر را تسهیل نمایند.
حسن زاده اخذ 22 استعلام به منظور سرمایه گذاری طرح های صنعتی در استان را غیرضروری و یکی از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت : استان خوزستان با 5 میلیون نفر جمعیت تنها استانی است که نیاز به اخذ 22 تا 23 استعلام جهت سرمایه گذاری دارد .
وی در پایان خواستار همکاری بیشتر بانک های عامل و دستگاههای خدمات رسان از جمله برق ، آب و گاز به منظور رفع مشکلات و موانع تولیدی واحدهای صنعتی استان شد .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه معدن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تزیین غذا برای مدرسه و جشنواره غذای سالم