از مصرف زیاد مواد قندی اجتناب کنید


از مصرف زیاد مواد قندی اجتناب کنید

از تمام مواد قندی اجتناب کنید، به غیر از آن دسته ای که به صورت طبیعی در میوه های کامل و دیگر غذاها یافت می شوند، و با ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز و مفید همراه هستند. برخی از انواع مواد ضد مغذی که به خصوص در رژیم غذایی و محیط زیست ما شایع هستند در سوخت و ساز و انتقال مواد مغذی مانند اسیدهای چرب ضروری و ویتامین B6 که برای تعادل...

از تمام مواد قندی اجتناب کنید، به غیر از آن دسته ای که به صورت طبیعی در میوه های کامل و دیگر غذاها یافت می شوند، و با ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز و مفید همراه هستند.

برخی از انواع مواد ضد مغذی که به خصوص در رژیم غذایی و محیط زیست ما شایع هستند در سوخت و ساز و انتقال مواد مغذی مانند اسیدهای چرب ضروری و ویتامین B6 که برای تعادل هورمونی حیاتی هستند مداخله می کنند. بسیاری از خانم ها با مصرف اسیدهای چرب ضروری به شکل روغن پامچال فواید سرشار نسیبشان می شود اسیدهای چرب ضروری که آن ها را ویتامین F می نامند، اسیدهای چربی هستند غیراشباع، که برای بدن ضروری هستند ولی بدن نمی توانند آن ها را بسازد و باید از طریق مواد غذایی به بدن برسند، نقش بسیار مهمی در رشد، حفظ غشاء سلول ها، فعالیت بعضی آنزیم ها و جلوگیری از اختلال در انعقاد خون و روی سنتز پروستاگلاندین ها دارند. این اسیدها عبارتند از اسید لینولیئک و اسید لینولنیک، منشأ آن ها گیاهانی هستند، مانند روغن ذرت، سویا، کلزا، کنجد، روغن ماهی و …

یکی از انواع مهم ماده ضد مغذی که ضروری بودن این مکمل را آشکار می کند اسید چرب ترانس است که در بسیاری از چربی های غذایی یافت می شود. اسید های چرب ترانس ساختمان شیمیایی متفاوتی با اسیدهای چرب ضروری که مورد نیاز بدن است دارند. این نوع چربی در بدن در حال رقابتند و نتیجه این مبارزه این می شود که سلول ها، چربی های ترانس بی فایده را به جای چربی های مفید جذب می کنند.

اسیدهای چرب ضروری برای سالم نگه داشتن غشاء سلولی و برای تولید عادی پروستاگلاندین نیز، که بخش مهمی است از بسیاری از دستگاه ها به خصوص آن ها که با حس درد مرتبطند، مهم هستند. رفتار پروستاگلاندین نیز مانند هورمون های سطحی و موضعی است که عملکرد سلولی را تنظیم می کنند. تعادل پروستاگلاندین نیز در بدن بستگی به نوع چربی مصرفی دارد. اسیدهای چرب موجود در گوشت، شیرگاو و تخم مرغ برای یک دسته از پروستاگلاندین ها استفاده می شوند در حالی که پروستاگلاندینی که سلامت فعالیت اعضاء و تولید مثلی را حفظ می کند از چربی نباتی عمل آورده نشده و چربی ماهی بدست می آید.

وقتی که بدن غشاء سلولی را از چربی ضروری می سازد، سلول ها نسبت به هورمون ها، به خصوص هورمون پروژسترون حساس تر می شوند. اگر بدن حاوی مقدار بالایی از چربی ترانس باشد، به پروژسترون بیش تری نیاز است تا همان حساسیت به دست آید. بنابراین دچار علائم کمبود پروژسترون می شوید و نتیجه ممکن است اختلالات پیش از قاعدگی، درد پستان و قاعدگی، خشکی پوست، آلرژی و افزایش آسیب پذیری نسبت به بیماری های قلبی باشد. اگر دچار هر یک از این علائم بیماری هستید مصرف اسیدهای چرب ضروری، مانند روغن گل پامچال کمک شایانی توجهی به شما خواهد نمود.

از مصرف زیاد مواد قندی اجتناب کنید
loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی