روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا می‌شود


روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا می‌شود

استاندار بوشهر گفت: برای حل مشکلات آب کشاورزی، استفاده از آبیاری نوین و تحت فشار در اولویت قرار دارد که در این راستا روش‌های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر اجرا می‌شود.

به گزارش بوشهر 24 به نقل ازتسنیم ، عبدالکریم گراوند ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر با اشاره به اینکه تسهیلات و اعتبارات در بخش آبیاری نوین تامین شده است اظهار داشت: هرچند اقدام‌های مهم و موثری در بخش آب و خاک و بهره گیری از سیستم‌های نوین آبیاری در استان بوشهر انجام شده ولی باید با جذب اعتبارات، به این حوزه توجه بیشتری شود.

وی، با تاکید تحرک بیشتر در عرصه آب و خاک برای افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: دربخش آب و خاک و تغییر شیوه‌های آبیاری در اراضی کشاورزی استان بوشهر سازمان جهاد کشاورزی باید با برنامه عملیاتی گسترده و با ریسک بالا وارد عمل شود.

استاندار بوشهر، با تاکید بر تمرکز بر کنتورهای هوشمند در عرصه آبیاری کشاورزی تصریح کرد: تمرکز بر منابع آب کشاورزی، در استفاده از کنتورهای هوشمند برای مدیریت هرچه بهتر این منابع باید دستور کار آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی استان بوشهر قرار بگیرد.

گراوند، صندوق توسعه ملی را یکی از ظرفیت‌های مهم برای توسعه آبیاری نوین در اراضی کشاورزی دانست و افزود: توسعه آبیاری نوین در عرصه اراضی کشاورزی استان بوشهر توجه ویژه‌ای شود که در این راستا صندوق توسعه ملی فرصتی مهمی برای اجرای طرح‌های آبیاری نوین با دریافت تسهیلات فراهم کرده است.

وی با اشاره به فراهم بودن زمینه بهره گیری از صندوق توسعه ملی گفت: فراهم بودن چنین شرایطی همیشگی نیست و باید از این فرصت به نحو مطلوب برای پیشرفت در همه امور توسعه‌ای و تسریع در اجرای پروژه‌ها بهره برد.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه امروز هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات در بخش استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری وجود ندارد تاکید کرد: برای استفاده از تسهیلات اعتباری در بخش کشاورزی، اجرای طرح‌های آبیاری نوین در مزارع و مدیریت منابع آبی موجود باید تلاش بیشتری شود.

گراوند با تاکید بر توجه به آموزش بهره‌برداران در عرصه کشاورزی خاطر نشان کرد: آموزش بهره برداران بخش کشاورزی از نیازهای مهم این حوزه است که با فراگیری آموزش‌های به روز می‌توان از منابع موجود و در دسترس استفاده بیشتری کرد.

وی، بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی خرما و آبزیان به عنوان مهمترین محصولات کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی یکی از اولویت‌های استان بوشهر است که فرآوری محصولات مهم این استان در راستای توسعه صادرات باید مورد توجه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر، با تاکید بر توجه به بازارصادرات محصولات کشاورزی با همکاری تشکل‌های غیر دولتی افزود: این مهم باید با همکاری و نظارت اداره کل استاندارد برای صادرات محصول با کیفیت مورد توجه قرار بگیرد.

گراوند با اشاره به ضرورت داشتن نگاه صادراتی در تولیدات اظهار کرد: نباید به سبب نبود نظارت کافی با صدور محصول بی کیفیت و فاقد استاندارد بازار صادراتی در کشورهای دیگر را از دست داد.

وی با تاکید بر رعایت الگوی کشت و تجدید نظر در کشت محصولاتی که آب بیشتری نیاز دارند بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب در عرصه کشاورزی، رعایت الگوی کشت و نظارت دقیق‌‌تر بر روی محصولات پر آب مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

استاندار بوشهر، عمران روستایی را یکی از اولویت‌های استان بوشهر دانست و با تاکید بر منابع اعتباری توزیع شده در این بخش تصریح کرد: تعدد مراکز تصمیم گیری، منابع و نبود نظارت بر توزیع اعتبارات از جمله مشکلات موجود در عمران روستایی است.

گراوند با بیان اینکه توزیع متمرکز اعتبارات عمرانی در روستاها نباید به معنی نبود نظارت بر اعتبارات معنی شود گفت: اجرای پروژه‌های مختلف درشهرستانها باید با هماهنگی فرمانداران باشد تا در صورت بروز موانع و یا معارض این مهم به سرعتر برطرف شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی