طرز تهیه دسر کشکول با طعم و مزه متفاوت


دسر کشکول از انواع دسرهای مناسب برای افطار ماه مبارک رمضان است و شما می توانید این دسر خوشمزه را به سادگی فرنی با آرد برنج در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه دسر کشکول از آرد برنج و بادام آسیاب شده و خلال پسته و گلاب و شیر و نمک و شکر و آب جوش استفاده می شود.  شیر برنج، دسر کشکول و شله زرد از انواع دسرهای...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

در این مطلب طرز تهیه دسر کشکول را با ساده ترین روش و به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش می دهیم که امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

دسر کشکول از انواع دسرهای مناسب برای افطار ماه مبارک رمضان است و شما می توانید این دسر خوشمزه را به سادگی فرنی با آرد برنج در منزل تهیه کنید. در طرز تهیه دسر کشکول از آرد برنج و بادام آسیاب شده و خلال پسته و گلاب و شیر و نمک و شکر و آب جوش استفاده می شود.

شیر برنج، دسر کشکول و شله زرد از انواع دسرهای پرطرفدار در ماه مبارک رمضان هستند و کدبانوهای عزیز بهتر است برای افطار ماه مبارک رمضان این نوع دسرها را در منزل تهیه کنند و از طعم بی نظیر این دسرها در کنار خانواده نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه دسر کشکول با طعم و مزه متفاوت

مواد لازم

بادام آسیاب شده : ۱۰۰ گرم آرد برنج : سه قاشق غذاخوری گلاب : دو قاشق سوپخوری شیر : ۲.۵ پیمانه شکر : ۵ قاشق غذاخوری نمک : به اندازه نوک انگشت آب جوش : ۳ یا ۴ قاشق غذاخوری خلال پسته : ۴ قاشق غذاخوری

طرز تهیه دسر کشکول در منزل

برای تهیه دسر کشکول پودر بادام را درون آب جوش بریزید تا روغن آن خارج شود و پودر بادام به خمیر تبدیل شود. در مرحله بعدی طرز تهیه دسر کشکول درون قابلمه ای مناسب شیر بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و قبل از اینکه شیر به دمای جوش برسد آرد برنج را درون شیر بریزید و به صورت مداوم مخلوط شیر و آرد برنج را هم بزنید تا از گلوله شدن آرد برنج در شیر جلوگیری شود. در این مرحله از دستور تهیه دسر کشکول خمیر بادام را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید این دسر خوشمزه روی حرارت ملایم به مدت ۲۰ دقیقه پخته شود توجه داشته باشید که در طول ۲۰ دقیقه باید دسر را به صورت مدام هم بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده شکر را به مخلوط شیر و آرد برنج اضافه کنید و مواد دسر را هم بزنید تا با شکر مخلوط شوند سپس مقداری نمک به مواد دسر اضافه کنید. نصف خلال پسته را بکوبید و به مواد دسر کشکول اضافه کنید و بعد از قوام آمدن این دسر گلاب را درون قابلمه بریزید و بعد از اینکه مواد دسر چند قل زدند شعله گاز را خاموش کنید.


طرز تهیه دسر کشکول با طعم و مزه متفاوت

طرز تهیه دسر کشکول با طعم و مزه متفاوت

دسر را درون ظرف های مورد نظر خود بکشید و بعد از سرد شدن با باقی مانده خلال پسته و ترافل و … این دسر خوشمزه را تزیین کنید همچنین برای تزیین دسر کشکول می توانید از ایده های تزیین فرنی استفاده کنید.

طرز تهیه دسر کشکول با طعم و مزه متفاوت

در طرز تهیه دسر کشکول می توانید برای راحت تر آسیاب کردن بادام و یا خلال بادام٬ آن ها را با یک قاشق آرد برنج درون آسیاب بریزید تا راحت تر آسیاب شوند. امیدواریم از تهیه این دسر خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوبی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تزیین کیک تولد مادربزرگ ها با انواع ایده های شیک و دوست داشتنی