بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی


بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

بیوگرافی و عکس های سری دیوی تاریخ تولد، محل تولد، هنگام تولد: در 13 اوت سال 1963 در تامیل نادو واقع در کشور هند به دنیا آمد. همسر: میتون چاکرا بورتی،بونی کاپور فرزندان: جانوی و کوشی شهرت ، کنیه و لقب: لقب: ملکه ی زیبایی مشخصات...

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

بیوگرافی و عکس های سری دیوی

تاریخ تولد، محل تولد، هنگام تولد:

در 13 اوت سال 1963 در تامیل نادو واقع در کشور هند به دنیا آمد.

همسر: میتون چاکرا بورتی،بونی کاپور
فرزندان: جانوی و کوشی

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

شهرت ، کنیه و لقب:

لقب: ملکه ی زیبایی

مشخصات فردی:

رنگ چشم: مشکی رنگ مو :مشکی قد: 170 سانتیمتر گفته شده است که وی در دنیای خارج از سینما از مغرور ترین دختران زمان خود بوده است.

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

دوران زندگی:

سری دیوی با نام اصلی ” شری امی یانگر “بازیگری را در سن چهار سالگی آغاز کرد.اما برای ورودش به سینما با یک مشکل اساسی رو به رو بود و آن هم لهجه خاص تامیلی اش و مشکلش در صحبت کردن به زبان هندی بود و همین باعث شده بود که خیلی ها در ابتدای ورودش حضور او را چندان جدی نگیرند . اما او با هوش و استعدادی که داشت خیلی زود به زبان هندی مسلط شد و توانست به مدت دو دهه ملکه بی رقیب سینمای هندوستان باقی بماند . او در صدها فیلم به ایفای نقش پرداخت و در دوره‌های زمانی خویش جزو برترین بازیگران زن بود.وی که پس از ازدواج سالها سینما را کنار گذاشت، در سال 2012با فیلم کمدی « اینگلیش وینگلیش » (یا «کابوی ها و سرخپوست ها»)– در کسوت زنی میانسال و سنتی که باید برای زندگی در آمریکا زبان انگلیسی یاد بگیرد و با فرهنگ آنها کنار بیاید-دوباره به بازیگری روی آورد. فیلمی که با استقبال مردم و منتقدان سینمای هند روبه رو شد و برای سری دیوی نامزدی جوایز متعددی را به همراه آورد.

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

زندگی شخصی:

سری دیوی در 20 سالگی با ” میتون چاکرا بورتی”؛ بازیگر مشهور بالیوود و نقش مقابل خود ازدواج کرد ،آن دو یک سال و نیم بعد بنا به دلایلی از هم جدا شدند. وی سرانجام در ژوئن سال 1996 با “بونی کاپور” ؛تهیه کننده، کارگردان و بیزینس من (برادر آنیل کاپور) ازدواج کرد.سری دیوی دو دختر به نامهای جانوی و کوشی دارد. (در برخی منابع یک دختر و یک پسر ذکر شده است) راج کاپور ، ریشی کاپور، آنیل کاپور ، سانجی کاپور ، کاریشما کاپور ، کارینا کاپور که همگی هنرپیشه بوده یا هستند از اعضای خانواده و بستگان او می باشند . وی علاوه بر بازیگری به تهیه کنندگی و تبلیغات جواهر و مواد غذایی نیز مشغول است.

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

افتخارات:

برنده جایزه «پادما شری» سال ۲۰۱۳.وی پس از شنیدن خبر دریافت این جایزه گفت: «از ‌شانس خوب من است که مردم دوستم دارند و من را روی پرده سینما می‌خواهند. جایزه پادما شری یک غافلگیری مطبوع بود».
از طرف اعضای صنعت فیلم هند به عنوان یکی از مستعدترین بازیگران شناخته شده‌ است.

آثار :

آقای هند چاندنی لمحه اینگلیش وینگلیش کابوی ها و سرخپوست ها

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندیبیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندیبیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

بیوگرافی و عکس های سری دیوی بازیگر زن هندی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انشا در مورد روستا | 4 انشا زیبا درباره روستا برای پایه های مختلف تحصیلی