ثبت نام 513 کاروان پیاده برای حضور در مراسم شهادت امام هشتم(ع)


ثبت نام 513 کاروان پیاده برای حضور در مراسم شهادت امام هشتم(ع)

مشهد- معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آخرین آمار 513 کاروان پیاده برای شرکت درمراسم شهادت امام هشتم (ع) در سامانه مربوطه ثبت نام کرده اند.

به گزارش خبرنگارمهر، سید جواد حسینی صبح دوشنبه در جلسه شورای مدیران این معاونت با اشاره به ایام آخر صفر اظهار کرد: حدود چهار میلیون زائر در ایام شهادت امام رضا (ع) وارد مشهد خواهند شد و تمام تمهیدات امنیتی و انتظامی برای حضور آنها اندیشیده شده است.

وی افزود: بیش از ۳۰۰هزار نفر از این افراد زائران پیاده هستند و تاکنون ۵۱۳ کاروان پیاده جهت ورود به مشهد ثبت نام کرده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ هزار منزل در مشهد برای اسکان زائرین اعلام آمادگی کرده اند گفت: زائرین پیاده از ۶ معبر وارد مشهد می شوند و تاکنون ۲۶۷ ایستگاه بین راهی برای پذیرایی از این زوار راه اندازی شده است.

وی از اجتماع ۵۰ هزار نفری دانش آموزان مشهدی در روز شهادت امام رضا (ع) خبر داد و اظهار کرد: ۴۰۰ مدرسه برای اسکان زائرین آماده شده است که در ۳۹ مدرسه، توسط دانش آموزان و دبیران به زائرین خدمات داده می شود.

حسینی با اشاره به زائرین اربعین نیز گفت: حدود ۱۸۵ هزار زائر از خراسان رضوی در ایام اربعین در پیاده روی کربلا شرکت کردند که ۲۰ هزار نفر این افراد اتباع خارجی مقیم در استان بودند و تا روز گذشته نیز حدود ۲۰ هزار زائر از کشور افغانستان وارد کشور شده اند.

وی در ادامه جلسه با اشاره به هفته فرهنگی شهرستان های استان گفت: هفته فرهنگی شهرستان ها ایجاد کننده جریان فرهنگی است و از اول دیماه اجرایی خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بکارگیری جوانان و بانوان را سیاست اصلی دولت دانست و ابراز کرد: شناسایی نیروهای توانمند در حوزه فرمانداری ها و بخشداری های استان با تاکید بر استفاده از بانوان و جوانان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در پایان گفت: نظام جامع برنامه ریزی در استان در حال اجراست و باید این نظام برنامه ریزی به سمت فرمانداری ها و بخشداری ها نیز هدایت شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل