30 درصد دانش‌آموزان تهرانی در شاخه فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند


30 درصد دانش‌آموزان تهرانی در شاخه فنی‌وحرفه‌ای تحصیل می‌کنند

معاون آموزش متوسطه شهر تهران از افزایش تمایل دانش‌آموزان برای تحصیل در رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای خبر داد و گفت: 30 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم شهر تهران در شاخه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

ابراهیم رفیعی، معاون آموزش متوسطه شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با بیان اینکه توسعه رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای جزو سیاست‌های کلی کشور است، گفت: متاسفانه این سیاست سال گذشته در برخی مناطق به صورت اجباری و بدون آگاهی بخشی و توضیح دادن به خانواده‌ها و دانش‌آموزان اجرایی شد که به همین دلیل با موفقیت روبه‌رو نبود.

وی افزود: اما امسال خوشبختانه به همکاری رسانه‌ها و مطبوعات آگاهی بخشی به خانواده‌ها افزایش یافت و هدایت تحصیلی موفق‌تر انجام شد.

رفیعی یادآور شد: امروزه رقابت در کنکور و بازار کار به نحوی است که دانش‌آموزان خود به این نتیجه رسیده‌اند که همه زندگی در تحصیلات نظری نیست و باید مهارتی داشته باشند تا بتوانند وارد بازار کار شوند و زندگی خود را تامین کنند، به همین دلیل استقبال از رشته‌های مهارتی به خصوص فنی‌و‌حرفه‌ای افزایش یافت.

معاون آموزش متوسطه شهر تهران خاطرنشان کرد: سال گذشته طی تفاهم‌نامه‌ای اداره آموزش‌و‌پرورش شهر تهران به وزارتخانه متعهد شده تا بتواند 30 درصد دانش‌آموزان را به سمت رشته‌های فنی‌و‌حرفه‌ای سوق دهد که خوشبختانه این تعهد محقق شد و اکنون تهران در این برنامه و اجرای سیاست از سایر استان‌ها پیشرو‌تر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آموزش و پرورش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل