قم در عزای امام یازدهم به سوگ نشسته است


قم در عزای امام یازدهم به سوگ نشسته است

امروز همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) زائران و مجاوران از هرسو خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران رسانده و همراه با امام عصر(عج) به سوگواری پرداخته‌اند.

به گزارش ایسنا، زائران و مجاوران از شب گذشته با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور در مراسم های سخنرانی، مداحی و سینه زنی در سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) به عزاداری پرداختند.

از صبح امروز نیز مراسم های عزاداری در آستان مقدس، مسجد مقدس جمکران و بقاع و امامزادگان با حضور خیل محبان اهل بیت(ع) در حال برگزاری است و دفاتر و بیوت مراجع نیز با برپایی مراسم های سخنرانی و مرثیه سرایی میزبان عزاداران هستند.


هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی و دسته جات عزاداری از گوشه و کنار شهر حرکت کرده و خود را به حرم مطهر رسانده و در صحن های مختلف با نوحه خوانی بر سر و سینه میزنند. عزاداران غیر ایرانی نیز در گوشه و کنار حرم مطهر در تجمع های مختلف به آئین‌های سوگواری سنتی و محلی خود مشغول هستند.

در ویژه برنامه سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) قبل از نماز ظهر و عصر رنجبر و قبل از نماز مغرب و عشاء نیز سید رضا جدا به مدیحه‌سرایی می‌پردازند و مراسم ویژه شام شهادت امام حسن عسکری علیه‌السلام نیز با سخنرانی حجت‌الاسلام حسینی قزوینی و مدیحه‌سرایی سید علی حسینی‌نژاد برگزار می‌شود.

همچنین صبح امروز دسته عزای خادمان آستان مقدس حضرت معصومه(س) از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حرکت کردند و عزاداران با اشک و آه سینه زنان این دسته را همراهی کردند.

همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) دسته عزاداری از مقابل منزل آیت‌الله وحید خراسانی و به پیشگامی این مرجع تقلید تشکیل و به سمت بارگاه ملکوتی حرم حضرت معصومه(س) حرکت کرد.

معیادگاه منتظران مسجد جمکران نیز از شب گذشته و امروز با مراسم های سخنرانی، مرثیه سرایی و نوحه خوانی میزبان عزاداران و تسلیت دهندگان به امام عصر(عج) است، امروز همچنین همایش منجی موعود با حضور 2هزار و 500 نفر از طلاب حوزه در این مسجد مقدس برگزار می‎شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اوضاع نظافت تهران از پاریس هم بهتر است؛ آمار هم داریم