پرنده منشی؛ شکارچی که با پا شکار می‌کند | فیلم


پرنده منشی یکی از پرندگان مسحور کننده از بستگان نزدیک شاهین‌ها و عقاب‌ها است. این پرنده شکاری بزرگ جثه و قلمروطلب، بومی علفزارهای باز مناطق نیمه صحرایی در آفریقاست. این پرندگان به عنوان نماد کشورهای سودان و آفریقای جنوبی شناخته می‌شوند و تمثیلی از آن‌ها بر روی لباس نظامیان این دو کشور نقش بسته است. نام پرنده منشی به دلیل وجود پرهای بلندی است...

ویدئوهایی که دیگران تماشا کرده اند

پرنده منشی؛ شکارچی که با پا شکار می‌کند | فیلم

وقتی دمای بدن یوزپلنگ بالا می رود | فیلم...

پرنده منشی؛ شکارچی که با پا شکار می‌کند | فیلم

حمله فیل عصبانی به پلنگ روی درخت | فیلم...

پرنده منشی؛ شکارچی که با پا شکار می‌کند | فیلم

شکار گراز وحشی توسط ماده شیرها + فیلم...

پرنده منشی یکی از پرندگان مسحور کننده از بستگان نزدیک شاهین‌ها و عقاب‌ها است. این پرنده شکاری بزرگ جثه و قلمروطلب، بومی علفزارهای باز مناطق نیمه صحرایی در آفریقاست. این پرندگان به عنوان نماد کشورهای سودان و آفریقای جنوبی شناخته می‌شوند و تمثیلی از آن‌ها بر روی لباس نظامیان این دو کشور نقش بسته است. نام پرنده منشی به دلیل وجود پرهای بلندی است که در قسمت پشت سرشان وجود دارد و آن‌ها را شبیه به منشی‌ها و دفتردار‌های قرن ۱۸ نشان می‌دهد.

ظاهر پرنده منشی (Secretary Bird) ، بیش از پرندگان شکاری دیگر به مرغان ماهی‌خوار و لک‌لک ها شبیه است. این پرندگان بلند قامت گاهی تا ۱.۴ متر بلندی قامت داشته و تا ۳.۵ کیلوگرم وزن دارند. طول بال‌های پرنده منشی به ۲ متر می‌رسد. آن‌ها دارای سر و چشمانی کوچک و منقاری کج هستند. پر و بال آن‌ها به رنگ خاکستری و آبی کمرنگ بوده و دارای صورتی به رنگ قرمز هستند. پرهایی که برای پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرند به رنگ سیاه هستند و پرهایی با همین رنگ، قسمت ران پای این پرنده و پشت سر آن را نیز می‌پوشانند. پاها بلند و قدرتمند هستند و برای ضربه زدن و دنبال کردن طعمه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

منبع: ایمنا

(۱۱)

دسته بندی : حیوانات
برچسب ها : پرنده منشی, حیوانات وحشی, درباره پرندگان, فیلم حیات وحش

11
بازدیدها
0

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید