تلاش بی وقفه‌ی ترامپ برای تصویب لایحه مالیاتی بدون توجه به هشدار کارشناسان


تلاش بی وقفه‌ی ترامپ برای تصویب لایحه مالیاتی بدون توجه به هشدار کارشناسان

لایحه‌ی پیشنهادی جمهوریخواهان آمریکا در ده سال آینده کسری بودجه فدرال را تا 1400 میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

تلاش بی وقفه‌ی ترامپ برای تصویب لایحه مالیاتی بدون توجه به هشدار کارشناسانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز؛ رئیس جمهور آمریکا از طراحان لایحه‌ی اصلاح قانون مالیاتی این کشور در مجلس سنا خواست هر چه در توان دارند برای تصویب این لایحه به کار گیرند.

اصرار دونالد ترامپ در شرایطی اتفاق می‌افتد که تحلیلگران مالی کنگره تاکید کرده اند لایحه‌ی پیشنهادی جمهوریخواهان در ده سال آینده کسری بودجه فدرال را تا ۱۴۰۰ میلیارد دلار افزایش می‌دهد.

ترامپ روز دوشنبه، طراحان لایحه پیشنهادی در مجلس سنا را فراخواند و با اصرار از آنان خواست اصلاح قانون مالیاتی را هر طور شده به تصویب برسانند.

همچنانکه جمهوریخواهان تلاش می‌کنند هر چه زودتر لایحه‌ی یاد شده را در مجلس سنا به رای بگذارند، کمیته‌ی مشترک مالیاتی که یکی از واحد‌های غیرحزبی کنگره به شمار می‌آید اعلام کرد زمان کافی برای بازبینی و تجزیه و تحلیل لایحه در اختیار ندارد، اما گفت: برآورد‌ها نشان می‌دهد اجرای این اصلاحات، بدهی ملی را تا مرز ۲۰ هزار میلیارد دلار افزایش خواهد داد.

جمهوریخواهان از ایجاد دگرگونی در قانون مالیاتی با نام آخرین فرصت پیش رو برای رقم زدن دستاوردی مهم در سال ۲۰۱۷ یاد می‌کنند چرا که سال آینده بار دیگر در معرض انتخاب مردم قرار دارند و در یک سال گذشته که قدرت را به چنگ آورده اند عملکرد قابل دفاعی از خود بر جا نگذاشته اند.

ترامپ پس از دیدار با گروهی از هم حزبی‌های خود در کاخ سفید گفت: «خیلی علاقمندیم که این لایحه تصویب شود. این قانون، بزرگترین کاهش مالیاتی را در تاریخ کشور رقم خواهد زد. شغل ایجاد خواهد شد و درآمد بسیاری به داخل کشور سرازیر می‌شود و این خیلی خوب است.»

وی در پاسخ به خبرنگاری که درباره‌ی دیدارش با سناتور‌های جمهوریخواه پرسید گفت: «لایحه‌ی مالیاتی به خوبی دارد پیش می‌رود. کاهش مالیاتی چشمگیری اتفاق خواهد افتاد، بزرگترین کاهش در تاریخ کشور رقم می‌خورد. مردم مالیات خیلی کمتری پرداخت می‌کنند. همه‌ی سناتور‌های جمهوریخواه ذوق زده شده اند.»

ترامپ در پاسخ به این پرسش که آیا فکر نمی‌کنید لایحه پیشنهادی شما به سود مالکان صندوق‌های تامین مالی تمام می‌شود نیز گفت: «خیر، همه سود می‌برند. آنانی که دنبال کار می‌گردند از همه بیشتر سود می‌برند، زیرا ما داریم مشوق‌های بزرگی می‌دهیم تا سرمایه گذاران کشور بازگردند. شاید تا بیش از چهار هزار میلیارد دلار سرمایه وارد کشور شود. این پول اکنون در خارج از کشور قرار دارد، زیرا قانون‌های مالیاتی ما اجازه‌ی ورود به چنین سرمایه‌ی هنگفتی نمی‌دهد. شاید از این مبلغ بسیار بیشتر باشد، اما دست کم چهار هزار میلیارد دلار است. لایحه‌ی مالیاتی، لایحه‌ی بسیار خوبی است و جمهوریخواهان به آن افتخار خواهند کرد.»

انتهای پیام/

اصرار ترامپ برای تصویب لایحه‌ی اصلاح قانون مالیاتی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا