صادرات 20 هزار و 400 تن از محصولات کشاورزی زنجان به 19 کشور دنیا


صادرات 20 هزار و 400 تن از محصولات کشاورزی زنجان به  19 کشور دنیا

زنجان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: طی هفت ماهه گذشته از ابتدای سالجاری 20 هزار و 482 تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی این استان به 19 کشور دنیا صادر شد.

عبدالله جعفری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی، سیر، سیب درختی، کشمش، میوه های خشک شده، هندوانه، لبنیات اعم از پنیر، خامه، ماست و فرآوده های خام دامی و دام زنده سنگین از محصولات صادر شده به کشورهای دنیاست.
وی، ارزش محصولات باغی، زراعی و دامی صادر شده به کشورهای مختلف دنیا را 526 میلیارد ریال معادل 14 میلیون و 600 هزار دلار اعلام کرد.
به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، محصولات کشاورزی صادر شده از استان زنجان طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 70 درصد به لحاظ وزنی و 40 درصد به لحاظ ارزی رشد دارد.
به گفته جعفری، عراق، روسیه، ترکیه، قطر، هند، افغانستان، اتریش، بلژیک، گرجستان، آلمان، هلند، لهستان، مالزی، آذربایجان، کویت، عمان، ترکمنستان، مجارستان و ارمنستان واردکنندکان محصولات بخش دامی، کشاورزی و باغی استان زنجان هستند.
وی خاطرنشان کرد: این استان به واسطه تنوع اقلیمی، آب و هوایی، دما، رطوبت و ساعت های آفتابی شرایط مناسبی را برای تولید محصول سالم و صادراتی دارد.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: مصرف کود و سموم به واسطه شرایط بیان شده در مقایسه با نرم کشوری پایین تر است و محصولات کشاورزی تولیدی این استان سالم و قابلیت صادرات بالایی دارد.
به گزارش ایرنا، طی سال 95، 50 هزار تن انواع محصول کشاورزی از این استان صادر شد.
این میزان، نسبت به صادرات محصولات کشاورزی ثبت شده در سال 94، رشد 34 درصدی داشت.
7325/6085
خبرنگار: حدیث ابوالحسنی** انتشار دهنده: رویا رفیعی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 گیف متحرک با طرح قلب برای واتساپ و تلگرام