قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا


قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

به گزارش بهداشت نیوز: نخود یخ زده دانش آموزی از یکی از مدارس چین بعد از این که تحت جریمه نخود یخ زده قرار گرفت این تصویر را پخش کرده است. به گفته بعضی ها این تصویر برای معلم ها و والدین آسیایی کاملا طبیعی است. بهترین...

به گزارش بهداشت نیوز:

نخود یخ زده

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

دانش آموزی از یکی از مدارس چین بعد از این که تحت جریمه نخود یخ زده قرار گرفت این تصویر را پخش کرده است. به گفته بعضی ها این تصویر برای معلم ها و والدین آسیایی کاملا طبیعی است.

بهترین دوست

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

مدارس انگلیس دانش آموزانشان را از داشتن بهترین دوست منع می کنند. برخی از والدین، معلم ها و روانشناس ها ادعا دارند که بچه ها در صورتی که در گروه های بزرگ تر باشند هم بهتر رشد می کنند و هم احساس تنهایی نمی کنند. اما مطالعات نشان داده است که بهترین دوست ها ارزش های مادام العمری به بچه ها می دهند و کسانی که یک دوست خوب دارند در طول عمرشان از سلامت ذهن بیشتری برخوردار هستند.

موهای رنگی

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

در مدارس توکیو رنگ کردن مو ممنوع است و در ۵۷ درصد مدارس توکیو رنگ موهای دانش آموزان طبیعی است. برای این که دانش آموزان نتوانند دروغ بگویند از والدینشان می خواهند که عکس دوران کودکی شان را به عنوان مدرک نشان دهند. در مدارس توکیو یکپارچگی اهمیت زیادی دارد بنابراین کوچک ترین تفاوت به وضوح قابل تشخیص است.

فقر، طلاق و ۴۸ لغت دیگر

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

اداره آموزش و پرورش نیویورک در تست های استاندارد به کار بردن بعضی از کلمات را منع کرده است. به اعتقاد آن ها کلماتی مثل فقر، طلاق و بیماری خاطرات تلخ و غم انگیزی را برای کودک یادآور می شوند.

جوهر قرمز

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

در مدارس ما معمولا معلم ها با خودکار قرمز برگه ها را تصحیح می کنند و نمره می دهند اما در برخی کشورها مثل استرالیا و انگلیس استفاده از خودکار قرمز ممنوع است زیرا معتقدند که رنگ قرمز از نظر روانشناسی به کودکان آسیب می رساند، اشتیاق را از آن ها می گیرد و به آن ها احساس ترس و فشار وارد می کند. رنگ های سبز، صورتی، زرد، بنفش و آبی آرام بخش تر هستند و تیک زدن و خط کشیدن با این رنگ ها در کودک احساس ترس ایجاد نمی کند.

دست ها بالا

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

درست است که ما برای داوطلب شدن و پاسخ دادن به سوال ها دست ها را بالا می بریم اما در مدارس ناتینگهام شایر انگلیس این کار ممنوع است. به اعتقاد مدیران مدارس همیشه گروه خاصی برای داوطلب شدن دست ها را بالا می گیرند و این باعث می شود بقیه دانش آموزان کلاس به یادگیری تشویق نشوند. بنابراین معلم انتخاب می کند که چه کسی به سوالات پاسخ بدهد. اما برخی از والدین اعتراض کرده اند که کودکانشان دچار استرس و ترس شده اند چون گاهی اوقات برای پاسخ به سوالی انتخاب می شوند که نمی دانند و فرصت پاسخ دادن به سوالاتی که می دانند را از دست می دهند.

دئودورانت

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

در مدرسه ای در پنسیلوانیا پس از واکنش شدیدی که دانش آموزان به اسپری بدن نشان دادند استفاده از آن ممنوع اعلام شد. این قانون در بسیاری از مدارس اعمال شد چون دانش آموزان برای این که بوی خوبی بدهند بیش از حد از اسپری استفاده می کردند.

ساعت خواب

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

مدارس چین به دانش آموزان اجازه می دهند وسط روز نیم ساعت بخوابند. معلم ها معتقدند که چرت وسط روز هم ذهن کودکان را آماده می کند و هم انرژی آن ها را بیشتر می کند. دانش آموزان ابتدایی می توانند با خودشان پتو و بالش بیاورند و روی میز بخوابند. اما دانش آموزان بزرگتر باید در حالت نشسته بخوابند که باعث ایجاد مشکلاتی در رشد عضلات و ستون فقرات می شود.

ساعت توالت

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

در دبیرستان های شیکاگو در هر نیمسال تحصیلی دانش آموزان فقط ۳ مرتبه اجازه خروج از کلاس برای توالت دارند. دلیل این قانون به این صورت توجیه شد که بعضی از دانش آموزان به بهانه دستشویی از کلاس فرار می کردند.

ایستادن روی دست ها

قوانین عجیب مدارس سراسر دنیا

عجیب ترین و سخت ترین قوانین و جریمه ها در مدارس آسیا اعمال می شود. برخی از مدارس دانش آموزانی که با تاخیر به مدرسه می رسند را مجبور می کنند روی دست ها بایستند. از جریمه های مشابه این دویدن، بالا نگه داشتن دست ها یا یکی از پاهاست.

منبع: بدونیم

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری