سیاهی دور چشم؛ 15 درمان خانگی و طبیعی برای رفع تیرگی زیر چشم


بیماری گودی و سیاهی دور چشم یک بیماری ایدیوپاتیک است که باعث ایجاد حلقه ای سیاه دور چشم می شود و علت بیشتر آنها ناشناخته می باشد. علل پف، گودی و سیاهی دور چشم در حالیکه به نظر می رسد خستگی عامل اصلی سیاهی دور چشم باشد اما باید بدانید که سیاهی دور چشم علل […] The post سیاهی دور چشم؛ 15 درمان خانگی و طبیعی برای رفع تیرگی زیر چشم appeared...

سیاهی دور چشم؛ 15 درمان خانگی و طبیعی برای رفع تیرگی زیر چشمسیاهی دور چشم

علل پف، گودی و سیاهی دور چشم

در حالیکه به نظر می رسد خستگی عامل اصلی سیاهی دور چشم باشد اما باید بدانید که سیاهی دور چشم علل دیگری دارد که عبارتند از :

ژنتیک : یکی از علل اصلی گودی و سیاهی دور چشم ژنتیک می باشد که باعث کاهش گردش خون در زیر چشم شده و سیاهی دور چشم را ایجاد می کند سن : عامل دیگری که باعث ایجاد سیاهی دور چشم می شود سن می باشد. با افزایش سن پوست کلاژن خود را از دست می دهد بنابراین گودی و سیاهی دور چشم افزایش می یابد آلرژی : حساسیت های فصلی باعث انتشار هیستامین در بدن می شوند که به نوبه خود باعث ایجاد تورم و سیاهی دور چشم می شود کم خونی یا آنمی : کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی و کمبود آهن باعث ایجاد گودی و سیاهی دور چشن می شود. همچنین در دوران بارداری و قاعدگی به علت کمبود آهن سیاهی دور چشم بیشتر می شود نداشتن خواب کافی : کمبود خواب هم می تواند باعث ایجاد سیاهی دور چشم شود

امروزه روش های مختلفی مانند لیزر، میکرو رولر تقویت کننده کلاژن، قطره ویتامین B12، سرم رتینول و کرم هیالورونیک اسید برای درمان سیاهی دور چشم استفاده می شود.

درمان های خانگی و گیاهی سریع برای سیاهی دور چشم

1. روغن بادام

روغن بادام یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان گودی و سیاهی دور چشم می باشد، استفاده منظم از روغن بادام به دلیل وجود مقادیر بالای ویتامین E سیاهی دور چشم را درمان می کند.

ختنه دختران جوان+عکس

هر شب قبل از خواب یک قطره روغن بادام را بر زیر چشم بمالید و به صورت حرکات دایره ای به آرامی ماساژ دهید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد، آن را با آب سرد شستشو بشویید.

2. روغن نارگیل

ماساژ دور چشم با روغن نارگیل یکی دیگر از روش های طبیعی موثر برای درمان سیاهی دور چشم می باشد، علاوه بر این روغن نارگیل پوست را نرم و لطیف کرده و از چین و چروک زیر چشم جلوگیری می کند.

مقداری روغن نارگیل بکر را زیر چشم ماساژ دهید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با آب بشویید.
این روش را دو تا سه بار در روز برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

3. خیار

خیار دارای خواص آبرسانی قوی بوده و علاوه بر آن باعث طراوت پوست صورت و درمان سیاهی دور چشم می شود.

ماسک خانگی برای سیاهی دور چشم

یک خیار تازه را حلقه حلقه ببرید و 30 دقیقه در یخچال قرار دهید، حلقه ها را به مدت 10 دقیقه بر روی چشم بگذارید و سپس آن را با آب یشویید.

در روش دیگر آب گوجه خیار را با آب لیموترش تازه مخلوط کنید و زیر چشم بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس آن را با آب بشویید.
این روش ها را دو بار در روز برای یک هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

4. سیب زمینی

مواد سفید کننده طبیعی موجود در سیب زمینی می تواند برای درمان پف و گوی و سیاهی دور چشم مفید باشد.

ماسک سیب زمینی برای سیاهی دور چشم

آب یک سیب زمینی خام را بگیرید و با یک توپ پنبه آن را روی چشم های بسته قرار دهید، بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید. به جای آب سیب زمینی می توانید سیب زمینی را حلقه حلقه ببرید و استفاده کنید.
این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

5. گلاب

گلاب دارای خاصیت جوان کننده پوست داشته و به عنوان آرام بخش و آبرسان قوی برای چشم ها عمل می کند.

با یک توپ پنبه ای مقداری گلاب را بر روی چشم های بسته قرار دهید و بگذارید 15 دقیقه بماند.
این روش را دو بار در هفته انجام دهید.

6. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص سفید کننده است که می تواند برای درمان سیاهی دور چشم استفاده شود.

ماسک گوجه فرنگی برای تیرگی دور چشم

یک قاشق چایخوری آب گوجه فرنگی را با یک و نیم قاشق چایخوری آب لیموترش مخلوط کنید. این مخلوط را به آرامی زیر چشم بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند سپس با آب بشویید.
این روش را دو بار در روز برای چند هفته انجام دهید تا زودتر نتیجه بگیرید.

7. لیموترش

ویتامین C موجود در آب لیموترش می تواند برای درمان سیاهی دور چشم استفاده شود.

با استفاده از یک توپ پنبه ای مقداری آب لیموترش تازه را بر روی چشم بسته قرار دهید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

ماسک رفع سیاهی دور چشم با لیمو ترش

در روش دیگر یک قاشق غذاخوری آب لیموترش را با دو قاشق غذا خوری پوره گوجه فرنگی و یک قاشق غذا خوری پودر زردچوبه ترکیب کنید و آن را به آرامی زیر چشم بمالید، بعد از 10 تا 15 دقیقه با آب تمیز آن را بشویید.
این روش ها را یک بار در روز برای چند هفته انجام دهید.

8. زردچوبه

زردچوبه دارای خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی بوده و برای درمان سیاهی دور چشم مفید می باشد.

کرم رفع سیاهی دور چشم

مخلوط دو قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب آناناس ترکیب کنید و زیر چشم ها بمالید، بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس با آب بشویید.
این روش را هر روز انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

9. عسل

عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قوی بوده و به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می کند و همچنین پوست را تحریک به ساخت کلاژن می کند.

ماسک عسل برای سیاهی دور چشم

یک لایه نازک از عسل ارگانیک را زیر چشن بمالید و خوب ماساژ دهید و بگذارید 20 دقیقه یا یک شب بر روی چشم ها بماند سپس با آب بشویید.

10. چای کیسه ای

کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در چای می توانند برای درمان پف و تیرگی دور چشم مفید باشد.

دو چای سبز کیسه ای را در آب بیندازید و 30 دقیقه در یخچال بگذارید تا سرد شوند، سپس چای کیسه ای را بر روی چشم ها قرار دهید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند و بعد صورت خود را با آب بشویید.
این روش را یک بار یا دو بار در روز برای چند هفته تکرار کنید تا نتیجه بگیرید.

نکاتی برای رفع سیاهی دور چشم

خواب و استراحت کافی داشته باشید آرایش چشم و صورت خود را قبل از خوابیدن پاک کنید زیاد در برابر نور خورشید قرار نگیرید در طول روز مقدار زیادی آب بنوشید سیگار کشیدن، مصرف الکل و کافئین خود را محدود کنید، سیگار کشیدن سلول های پوست را آلوده کرده و الکل و کافئین باعث کم آبی بدن می شوند که به نوبه خود سیاهی دور چشم را تشدید می کنند

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

20 متن و پیام تبریک تولد پسرم