تفاوت زبان لاتین با انگلیسی


تفاوت زبان لاتین با انگلیسی

تفاوت زبان لاتین با انگلیسی : شاید یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد این است که زبان لاتین با زبان انگلیسی چه تفاوتی دارد؟ چرا برخی از زبان انگلیسی در گفتار خود استفاده می کنند ولی برخی آن را زبان لاتین تلقی می کنند؟ برای پاسخگویی به این سوالات […] نوشته تفاوت زبان لاتین با انگلیسی اولین بار در زوم تک پدیدار شد.

تفاوت زبان لاتین با انگلیسی : شاید یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن شما وجود داشته باشد این است که زبان لاتین با زبان انگلیسی چه تفاوتی دارد؟ چرا برخی از زبان انگلیسی در گفتار خود استفاده می کنند ولی برخی آن را زبان لاتین تلقی می کنند؟ برای پاسخگویی به این سوالات باید تاریخچه ای از زبان لاتین را با هم بررسی نماییم.

منشا زبان لاتین و تفاوت آن با انگلیسی

تفاوت زبان لاتین با انگلیسی : در گذشته زبان لاتین یکی از زبان های ایتالیایی بود که در مرکز ایتالیا به این زبان صحبت می کردند. در اصل لاتین زبا منطقه ای در کشور ایتالیا به نام لاتیوم (لاتزیوی کنونی) بود و شهر رم، پایتخت ایتالیا یکی از شهرهای لاتیم به حساب می آمد. اولین کتیبه های نوشته شده به این زبان در قرن ششم میلادی می باشد. این کتیبه ها با الفبایی که از الفبای Etruscan اقتباس شده بود، نوشته شده اند.

زبان دادگاه ها در غرب و زبان ارتش در تمامی امپراطوری ها زبان لاتین بود و علاوه بر آن این زبان یکی از زبان های روزمره ی مردم عادی نیز به شمار می آمدو زبان یونانی نیز در مدیترانه ی شرقی به عنوان زبان غالب به حساب می آمد و البته رومیان تحصیل کرده به هر دو زبان آشنائیت داشتند. پس از گذشت قرن ها انواع زبان های لاتین از شکل ادبی این زبان فاصله گرفته و به زبان های رومیایی کنونی تبدیل گردیدند. زبان های رومیایی کنونی شامل ایتالیایی، اسپانیایی، پرتغالی، فرانسوی، کاتالان و رومانیایی می باشد.

پس از گذشت زمان در قرن ۱۵ام زبان لاتین موقعیت خود را به عنوان یک زبان اصلی از دست داد و در بسیاری از مناطق اروپایی زبان های مختلفی جایگزین زبان لاتین شدند. بسیاری از این زبان ها به عنوان زبان هایی بودند که تحت تاثیر این زبان قرار گرفته بودند و یا به گونه ای از این زبان جدا شده بودند و زبان مدرن لاتین تا اواسط قرت بیست میلادی توسط یک کلیسای کاتولیک رومی مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون نیز از این زبان به عنوان یکی از زبان های رسمی، به خصوص در واتیکان استفاده می شود.

زبان انگلیسی نیز به نوعی یکی از زبان هایی است که سر منشا آن از زبان لاتین بوده و هم اکنون در کشورهایی نظیر انگلیس و برخی از بخش های آمریکا و استرالیا به عنوان زبان رسمی و آکادمیک شناخته می شود.

الفبای لاتین

تفاوت زبان لاتین با انگلیسیدر ادامه با زوم تک همراه باشید…

آیا مقاله تفاوت زبان لاتین با انگلیسی برای شما مفید بود ؟ منتظر نظرات سازنده شما عزیزان هستیم.

loading...

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا