رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (13 آذر)


رصد مهمترین اخبار شبکه های اجتماعی اصفهان (13 آذر)

قهرمانی سهراب مرادی در رقابت های آمریکا، اظهارات نماینده سمیرم در باره انتقال آب، هشدار هواشناسی در باره آلودگی هوا در اصفهان و کمترین ایمنی در خودروهای داخلی در زمره اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان در 24 ساعت گذشته قرار داشت.

الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** قهرمانی سهراب مرادی در رقابت های وزنه برداری جهان در آمریکا در صدر اخبار مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت.سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم در حالی سه مدال طلای این وزن را در رقابت های قهرمانی جهان بدست آورد که رکورد حرکت دو ضرب و مجموع جهان را نیز جابجا کرد. این ورزشکار اصفهانی بامداد دوشنبه در حرکات یک ضرب با 184 کیلوگرم مدال طلای خود را قطعی کرد و در حرکات دو ضرب، در همان حرکت نخست با بلند کردن وزنه 219 کیلوگرم مدال طلای دو ضرب و مجموع خود را نیز بدست آورد.مرادی همچنین در دومین حرکت برای جابه جا کردن رکورد دو ضرب و مجموع جهان با بلند کردن وزنه 233 کیلوگرمی رکورد دو ضرب جهان را پس از 17 سال یک کیلوگرم و رکورد مجموع جهان که به نام خودش بود را چهار کیلوگرم ارتقا داد. مسئولان و شخصیت های مختلفی از جمله رییس جمهوری، این پیروزی را تبریک گفتند.
*** کمترین ایمنی در خودروهای داخلی نیز دیگر خبر مورد توجه بود. داوود کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:در حال حاضر خودروهایی که در کشور تولید می‌شوند کمترین ایمنی را در بین خودروهای جهان دارند. نمی‌دانیم چه فکری باید برای خودروی غیرایمن بکنیم، ان شاالله به کمک آقای کرباسیان، وزیر اقصاد عوارض ورود خودرو به کشور کاهش یابد تا خودروهای ایمن وارد کشور شود و مردم از خودروهای ایمن استفاده کنند تا صنعت بیمه هم کمتر خسارت ببیند.
*** متوقف شدن عرضه خودروهای وارداتی نیز از اخبار مورد توجه بود. به گفته برخی منابع خبری، برخی واردکنندگان خودرو با هدف تحت فشار قرار دادن دولت برای بازگشایی ثبت سفارش واردات خودرو، عرضه این محصولات به بازار را متوقف کرده‌اند که این موضوع رشد جهشی قیمت این محصولات را به دنبال داشته است.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** اظهارات نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی در باره انتقال آب از مهمترین اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی در استان بود. اصغر سلیمی به ایسنا گفته است: پروژه انتقال آب از ونک سمیرم به رفسنجان دارای تبعات شدید اجتماعی است که طبیعت را نابود می‌کند و در صورت اجرا، مهاجرت از شهرستان سمیرم به مرکز استان به شکل فزاینده‌ای رخ خواهد داد و همچنین سیب سمیرم نابود خواهد شد.
*** روی آوردن مردم نطنز به چاه های خانگی نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. به گفته مرتضی صفاری نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس، بدلیل کیفیت پایین آب آشامیدنی در نطنز، مردم به چاه‌های خانگی و آب قنات‌ها و چشمه‌ها روی آورده‌اند.
*** هشدار هواشناسی درباره آلودگی هوا در اصفهان نیز دیگر خبر مورد توجه بود. سازمان هواشناسی هشدار داد: با توجه به شرایط پایداری جو و سکون نسبی هوا، از دوشنبه تا روز چهارشنبه هوای شهرهای صنعتی و پر جمعیت قزوین، اراک، کرج، تهران و اصفهان، ناسالم برای تمام گروه های سنی پیش‌بینی می‌شود.
گ// 6027/3011

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی