نیش گاز: کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟


نیش گاز: کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟

شاسی بلندهای بسیار بزرگ و لوکس مورد علاقه همه نیستند اما زمانی که بحث حداکثر راحتی، فضای کابین و آرامش باشد این کشتی‌های چهار چرخ را به سختی می‌توان شکست داد. دو رقیب قدرتمند در این کلاس که به‌طور سنتی با یکدیگر سرشاخ می‌شوند کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هستند. هیولاهای کرومی که از دو... نوشته نیش گاز: کادیلاک اسکالید یا...

شاسی بلندهای بسیار بزرگ و لوکس مورد علاقه همه نیستند اما زمانی که بحث حداکثر راحتی، فضای کابین و آرامش باشد این کشتی‌های چهار چرخ را به سختی می‌توان شکست داد.

نیش گاز: کادیلاک اسکالید یا لینکلن نویگیتور؟
دو رقیب قدرتمند در این کلاس که به‌طور سنتی با یکدیگر سرشاخ می‌شوند کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هستند. هیولاهای کرومی که از دو دهه پیش تاکنون تلاش دارند یکدیگر را شکست دهند.


کادیلاک چند سال پیش یک بازطراحی را تجربه کرده اما اکنون اندکی گرد پیری بر چهره آن نشسته است؛ اما لینکلن برای سال 2018 یک تحول کامل در طراحی را داشته است اما جدید بودن همیشه به معنی بهتر بودن نیست! کدام‌یک از این شاسی بلندهای لوکس فول سایز را ترجیح می‌دهید؟
نسل فعلی اسکالید که دارای جلوپنجره کرومی بزرگ است از پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری بلوک کوچک بهره می‌برد. پیشرانه موردبحث قدرت 420 اسب بخاری و گشتاور 624 نیوتون متری دارد. اسکالید برای مدل سال 2018 از یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند.
قطعاً طراحی کادیلاک اسکالید در هر جایی برجسته خواهد بود و توجهات را به خود جلب خواهد کرد. داخل کابین هنرمندانه طراحی شده و متریال واقعی چون چوب، چرم و فلز کار شده است.
اما پس از این تفاسیر به دیگر رقیب آمریکایی یعنی نویگیتور می‌رسیم. زیر کاپوت نویگیتور جدید پیشرانه 8 سیلندر 3.5 لیتری اکوبوست آشنایی قرار دارد. این پیشرانه توئین توربو برای سال 2018 تغییراتی داشته که در نتیجه آن قدرت و گشتاور بیشتری تولید می‌کند. قدرت 450 اسبی و گشتاور 691 نیوتون متری از طریق یک گیربکس 10 سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. شایان ذکر است این گیربکس با همکاری جنرال موتورز و فورد ساخته شده است.
بدنه آلومینیومی جدید لینکلن نویگیتور باعث شده این خودرو در بحث مصرف سوخت بهتر از حریف عمل کند.
علاوه بر پیشرانه و طراحی جدید، نویگیتور همچنین دارای کابین لوکسی است که در برخی بخش‌ها نشان از الهام گرفتن از دهه 60 دارد. با سفارش فول ترین تریم این خودرو به کابینی دست می‌یابید که تقریباً تمامی بخش‌ها را با چرم فوق لوکسی می‌پوشاند.
نویگیتورهای فول که لیبل مشکی نام دارند بهایی حدود 94 هزار دلار دارند که قطعاً مبلغ زیادی است اما این قیمت با بهای کادیلاک اسکالید پلاتینیوم فول تقریباً برابری کرده و از این نظر هر دو رقیب در یک سطح هستند.
قطعاً اکثر ما چنین خودروهای بزرگ، لوکس و راحتی را دوست داریم؛ اما خب همیشه یک برنده وجود دارد! اسکالید پرتجربه یا نویگیتور نونوار شده؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)