طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی


حلیم ها انواع مختلفی دارند و در طعم های متفاوت تهیه می شوند. حلیم بادمجان، حلیم گندم با گوشت، حلیم شیر و … از حلیم های خوشمزه و محبوب مردم کشورمان است. لطفا در طرز تهیه حلیم مرغ همراه ما باشید. مواد لازم ران مرغ: 2 عدد سینه مرغ: 3 عدد گندم پوست کنده: یک و یک دوم پیمانه آب مرغ: سه و یک دوم...

اشتراک گذاری در Facebook اشتراک گذاری در Twitter اشتراک گذاری در Google+ اشتراک گذاری در Reddit اشتراک گذاری در Pinterest اشتراک گذاری در Linkedin

حلیم از غذاهای ایرانی است که اگر با دستور کامل و ویژه ای تهیه شود، بسیار خوشمزه و خوش طعم خواهد شد. در این مطلب طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه را به شما آموزش می دهیم.

حلیم ها انواع مختلفی دارند و در طعم های متفاوت تهیه می شوند. حلیم بادمجان، حلیم گندم با گوشت، حلیم شیر و … از حلیم های خوشمزه و محبوب مردم کشورمان است. لطفا در طرز تهیه حلیم مرغ همراه ما باشید.

مواد لازم

ران مرغ: ۲ عدد سینه مرغ: ۳ عدد گندم پوست کنده: یک و یک دوم پیمانه آب مرغ: سه و یک دوم پیمانه روغن: ۳ قاشق سوپ خوری فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم نمک: به مقدار لازم

مواد لازم جهت خوش طعم کردن مرغ

پیاز رنده شده: یک عدد ماست: ۲ قاشق سوپ خوری روغن زیتون: ۳ قاشق سوپ خوری نمک: به مقدار لازم فلفل سیاه پودر شده: به مقدار لازم رب گوجه فرنگی: یک قاشق سوپ خوری

طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه

ابتدا مرغ ها را بپزید و استخوان های آن ها را جدا کنید. آن گاه گندم پوست کنده شده در ظرفی بر روی حرارت قرار دهید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
از آب مرغ پخته شده به گندم اضافه کنید و اجازه دهید گندم پخته شود. بعد از نرم شدن گندم، آن را از روی اجاق گاز بردارید و در ظرف را بر روی آن قرار دهید و به مدت چند ساعت کنار بگذارید(یک مدت ۶ تا ۷ ساعته). در مرحله بعدی طرز تهیه حلیم مرغ, ظرف را حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه روی حرارت قرار دهید.
رب، پیاز، روغن زیتون، نمک و فلفل و در آخر ماست را با هم مخلوط کنید و مرغ پخته شده را در این مخلوط قرار دهید و به مدت ۳ ساعت در یخچال قرار دهید. گندم پخته شده را با آب مرغ روی حرارت قرار دهید و مرتبا آن را بکوبید تا کاملا له شود. در مرحله آخر نمک، روغن و فلفل پودر شده را به آن اضافه کنید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
اجازه دهید حلیم جا بیفتد. مرغ داخل یخچال را در تابه ای سرخ کنید و به ابعاد کوچکتر برش دهید و به همراه حلیم سرو بفرمایید.
طرز تهیه حلیم مرغ خوشمزه و خانگی
از اینکه در دستور پخت حلیم مرغ همراه ما بودید، سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب مورد توجه شما قرار گرفته باشد. در صورت تمایل برای دیدن انواع حلیم کلیک بفرمایید.

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید


طرز تهیه خورش مرغ افشاری؛ طعمی که از یادتان نمیرود