تولید فراورده های دامی در شهرستان ابرکوه 10درصد افزایش یافت


تولید فراورده های دامی در شهرستان ابرکوه 10درصد افزایش یافت

یزد - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی و با تلاش دامداران شهرستان، تولید سالانه فراورده های دامی با 10 درصد افزایش نسبت به سال 1395، به 90 هزار و 400 تن در سال جاری رسیده است.

مهدی غیب الهی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: اصلاح نژاد دام سبک و سنگین ، آموزش بهره برداران ، تجهیز و نوسازی واحدهای تولید مرغ گوشتی و تخم گذار ، تولید مرغ سایز، پرورش مرغ بومی و اصلاح ساختار دامداری های صنعتی و نیمه صنعتی از جمله دلیل افزایش تولید است.
وی افزود: در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی محصولات دامی شامل تولید سالانه هفت هزار و 200 تن گوشت مرغ ، یکهزار و 530 تن گوشت قرمز ، 17هزار و 560 تن شیر، 12 تن عسل و یکهزار و 950 تن تخم مرغ است.
این مسئول ادامه داد: این میزان محصول با فعالیت هفت هزار و 500 خانوار کشاورز و دامدار در 75 واحد مرغداری با ظرفیت هر دوره یک میلیون و 100 هزار قطعه جوجه ریزی ، پرورش 150 هزار راس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 راس گاو شیری و چهار هزار و 200 کلنی زنبور عسل تولید شد.
به گزارش ایرنا، مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه 600 واحد دامداری صنعتی و نیمه صنعتی در این منطقه فعال است، تصریح کرد: این مراکز بستر مناسبی برای اشتغال و تولید محصولات دامی است .
ابرکوه با 120هزار راس دام سبک و سنگین یکی از مناطق فعال در تولید محصول دامی استان یزد است که امسال 107هزار راس آن علیه بیماری های مختلف ایمن سازی شدند.
غیب الهی در ادامه تاکید کرد: با وجود تداوم 2دهه خشکسالی، کاهش بارندگی و افت سطح منابع آبی ، این شهرستان رتبه دوم تولید محصول دامی ، رتبه نخست تولید محصول زراعی و باغی استان یزد را به خود اختصاص داده است .
سالانه 190هزار تن محصول باغی و زراعی از 15 هزار هکتار اراضی کشاورزی برداشت می شود و ابرکوه یکی از شهرستان های عمده این بخش در استان یزد است.
مرکز شهرستان 51 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/ خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی