استفاده از تکنولوژی پیشرفته در خط تولید و بسته‌بندی نامی‌نو


استفاده از تکنولوژی پیشرفته در خط تولید و بسته‌بندی نامی‌نو

نبود جسم خارجی درون بسته‌بندی‌های غذاهای صنعتی یکی از دغدغه‌های جدی تولیدکنندگان موادغذایی است.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، گروه صنایع غذایی نامی‌نو محصولات خود را از مقابل دستگاه ایکس‌ری عبور می‌دهد. این دستگاه، هر نوع جسم خارجی (اعم از شیشه، سنگ، استخوان و چوب) را در ابعاد یک میلی‌متر شناسانی می‌کند و محصول محتوی آن را از خط تولید خارج می‌کند و به این ترتیب ضامن سلامت بیشتر مصرف‌کنندگان می‌شود.

این مجموعه تنها دارنده استاندارد ملی الویه در سطح کشور و تحت کنترل مستمر اداره نظارت بر موادغذایی وزارت بهداشت است که با طراحی خط تولیدی کاملا مکانیزه، اخذ پروانه بهره‌برداری و پروانه ساخت از سال ۱۳۸۲ اقدام به تولید صنعتی انواع الویه و غذای آماده سرد کرده و با توجه به، به‌روز بودن تکنولوژی تولید و تجهیزات پیشرفته موجود موفق به کسب سه گواهینامه :ISO ۲۲۰۰۰ : ۲۰۰۵ / HACCP / ISO ۹۰۰۱: ۲۰۰۸ از شرکت TUV INTER CERT آلمان نیز شده است.

گرچه نامی‌نو، اولین تولیدکننده سالاد الویه مکانیزه به شمار می‌رود، اما امروزه، برندهای دیگری نیز در بازار موجود است. در همین راستا و با وجود گزینه‌های متنوع، تنها راه موفقیت در خرید، شناخت مزایای کالاهای مورد نیاز است.

آنچه نامی نو را با سایر برندهای غذای آماده، متفاوت می‌کند، علاوه بر دارابودن نشان استاندارد و مکانیزه بودن خط تولید، کیفیت محصول است. ارائه دلایلی که باعث دریافت ایزوهای متفاوت یا نشان سیب سلامت می‌شود، در روشن شدن مطلب و توضیح بهتر آن، موثر است.

کل پروسه تولید الویه، به صورت مکانیزه و بدون دخالت دست انجام می‌گیرد و برخلاف سایر تولیدکنندگان که برای بسته‌بندی محصولاتشان از ظروف آماده پلاستیکی استفاده می‌کنند، نامی‌نو، با استفاده از دستگاه مخصوصی، ورقه‌های نازک فیلم را که شبیه به برگه‌های نازک پلاستیکی است، با فشار هوا، تبدیل به ظروف محصولات نامی‌نو می‌کند و سپس الویه به صورت کاملا مکانیزه، درون ظروف پمپ می‌شود و روی آن را یک ورقه نازک دیگر از فیلم می‌پوشاند که با فشار هوا به ظرف زیرین الویه، دوخته می‌شود. این شیوه ممتاز از بسته‌بندی، باعث می‌شود تا میکرو ارگانیسم‌های عامل فساد، به هیچ وجه به داخل ظرف وارد نشوند و علاوه بر پیشگیری از فساد، این محصولات را از مواد نگهدارنده بی‌نیاز می‌کند؛ چرا که احتمال فساد را به شدت کاهش می‌دهد. اما قسمت شگفت‌انگیز داستان، زمانی است که الویه‌ها، از مقابل دستگاه ایکس‌ری عبور می‌کنند. این دستگاه، هر نوع جسم خارجی (اعم از شیشه، سنگ، استخوان و چوب) را در ابعاد یک میلی‌متر شناسانی می‌کند و محصول محتوی آن را از خط تولید خارج می‌کند و به این ترتیب ضامن سلامت بیشتر مصرف‌کنندگان می‌شود.

علاوه بر این، گروه صنایع غذایی نامی‌نو ادعا می‌کند که الویه تولید شده نامی‌نو، از نظر کیفیت، با غذای خانگی برابری می‌کند و علت این امر، به جز محیط استریل کارخانه، مواداولیه مرغوب استفاده شده در آن است. برای مثال، سس مایونز موجود در این محصول، تولید شده کارخانه اراک نامی‌نوست و کیفیت آن، قابل مقایسه با سس‌های مایونز موجود در بازار نیست. از مزایای این سس که تنها برای استفاده در محصولات نامی‌نو، تولید می‌شود، می‌توان به میزان کم مواد نگهدارنده آن اشاره کرد، که تقریبا نصف نگهدارنده ایست که در سس‌های دیگر موجود در بازار استفاده می‌شود. به این ترتیب می‌توان گفت که سالاد الویه تهیه شده در منازل که با سس مایونز موجود در بازار تولید می‌شود، نسبت به الویه نامی‌نو، نگهدارنده بیشتری در خود دارد.

همین کیفیت مواداولیه را می‌توان در سوسیس کالباس‌های استفاده شده در محصولات نامی‌نو، مشاهده کرد. با توجه به اهمیتی که مدیریت گروه صنایع‌غذایی نامی‌نو، به تغذیه و سلامت مصرف‌کنندگان قائل است، کارخانه‌ای در شهرک صنعتی جی اصفهان به تولید فرآورده‌های گوشتی نامی‌نو مشغول است تا محصولی مطابق استاندارد و مناسب ذائقه مصرف‌کنندگان تولید کند.

در کنار کیفیت و سلامت که بنیان تفکر مدیران این برند را تشکیل می‌دهد، تنوع موجود در محصولات نامی‌نو، انتخاب را برای همه سلیقه‌ها ممکن می‌سازد؛ سالاد الویه، سالاد ماکارونی، خوراک ماکارونی، کشک بادمجان، فلافل، خوراک سوسیس و قارچ و خوراک سوسیس و سیب‌زمینی در کنار انواع ساندویچ‌های سرد ( کلاب، باگت و فیله مرغ) از جمله محصولات گروه صنایع‌غذایی نامی‌نوست.

همه این عوامل دست در دست هم داده است، تا این تولیدکننده داخلی و مدیران کارآفرین آن، که برای ۱۵۰۰ نفر، ایجاد شغل کرده‌اند، در بهمن ماه سال ۱۳۹۵، از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به عنوان، ۱۸ برند برتر ملی انتخاب شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات