چگونه در دور کاری موفق باشیم؟


یگانه خدامی دورکاری چند سالی است شکل گرفته و طرفدار هم پیدا کرده است. مخصوصاً بسیاری از زنان شاغل که فرزند دارند ترجیح می‌دهند با این شیوه کار کنند و هم به زندگی و فرزندشان برسند و هم کارشان را از دست ندهند. دورکاری مزایای زیادی دارد اما بسیاری از کارشناسان کار و موفقیت معتقدند […] Source

چگونه در دور کاری موفق باشیم؟
یگانه خدامی
دورکاری چند سالی است شکل گرفته و طرفدار هم پیدا کرده است. مخصوصاً بسیاری از زنان شاغل که فرزند دارند ترجیح می‌دهند با این شیوه کار کنند و هم به زندگی و فرزندشان برسند و هم کارشان را از دست ندهند. دورکاری مزایای زیادی دارد اما بسیاری از کارشناسان کار و موفقیت معتقدند این شیوه ممکن است کارایی و بازدهی شما را کم کند. آن هم به‌دلیل اینکه فضای کار در منزل مثل محیط کار در اداره ، شرکت و… منظم و منضبط نیست و حتی شرایط فرار از کار را فراهم می‌کند!
اگر دورکاری می‌کنید و می‌خواهید بعد از مدتی به‌دلیل کاهش کارایی شغل‌تان را از دست ندهید می‌توانید با رعایت نکته‌هایی دورکاری را به کاری منضبط تبدیل کنید. شبیه یک محیط کار واقعی!

– اشتباه بسیاری از کسانی که دورکاری می‌کنند این است که کارشان را در هر نقطه‌ای از خانه انجام می‌دهند، حتی اتاق خواب. بهتر است محل کارتان را به جایی ثابت و مشخص و دور از نقاطی که برای استراحت هستند منتقل کنید و آن را تغییر ندهید. این کار باعث می‌شود هنگام کار در شرایط استراحت قرار نگیرید. ضمن اینکه محل خواب و غذاخوردن شما باید محل آرامش‌تان باشد و اگر مدام در این نقاط کار کنید مغز نمی‌تواند هنگام استراحت وارد حالت آرامش شود و به مرور مدام خسته خواهید بود که بالاخره سلامتی‌تان را تهدید می‌کند. در واقع باید فضای کار و زندگی شخصی را ایجاد و حفظ کنید تا هیچ کدام تهدید نشوند.

– برنامه‌ریزی و زمان‌بندی دقیق می‌تواند از کاهش کارایی شما جلوگیری کند. باید به ترتیب برنامه روزانه، هفتگی و ماهانه برای کارتان داشته باشید و همه تلاش‌تان را بکنید تا به آن پایبند باشید. با این زمان‌بندی شما می‌دانید چه زمانی باید کارها و وظایف‌تان را انجام دهید و به این ترتیب دیگر از کار عقب نمی‌مانید و بدقول نمی‌شوید. صبح حتماً سر ساعت خاصی بیدار شوید و نگذارید تنبلی و خواب صبحگاهی شما را از کارتان عقب بیندازد.

– کارهایتان را به شب منتقل نکنید و سعی کنید در ساعات معمول کاری به پایان برسانید چون ممکن است با برنامه‌هایی مثل آمدن میهمان یا درست کردن شام نتوانید به کارهایتان برسید و به این ترتیب زمان‌بندی کارهایی که باید انجام بدهید به هم می‌خورد. وقتی تعویق کار تکرار شود نمی‌توانید امیدوار باشید شغل‌تان را حفظ کنید.

– برای کارهای خانه هم باید برنامه‌ریزی داشته باشید. درست کردن غذا، نظافت و رسیدگی به بچه‌ها زمان خاص خود را می‌طلبد و همان‌طور که نباید به کارتان آسیبی وارد شود باید مراقب باشید تا از کارهای معمول زندگی غافل نشوید. می‌توانید با برنامه‌ریزی و کمک گرفتن از همسر و اعضای خانواده در این مسأله هم منظم باشید.

چگونه در دور کاری موفق باشیم؟

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نشست خبری مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در نمایشگاه نفت