از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!


از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!

با اینکه من درخواستم را قبل از فرا رسیدن پایان پنج سال به دانشگاه ارسال کردم و آنها موظف بودند این درخواست را به هیأت عالی جذب ارسال کنند، این اتفاق نیفتاد و پرونده من بایگانی شد تا بعد از پانزده ماه خودشان آن درخواست تغییر وضعیت من را بررسی کرده و رأی به قطع همکاری بدهند!

از روز گذشته تا کنون، یکی از اساتید دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت در اعتراض به آنچه اخراج غیرقانونی از دانشگاه و عدم تمدید قرار دادش عنوان می کنند، رو به روی ساختمان اصلی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری تحصن کرده است؛ استادی که ریاست دانشگاه، اخراجش را کاملاً قانونی عنوان و خودش این اتفاق را سیاسی تفسیر می کند.

به گزارش «تابناک»؛ چند سالی است، با تشکیل هیأت عالی جذب در کشورمان، وظیفه جذب و معرفی استاد به دانشگاه ها و نیز پیگیری تبدیل وضعیت آنها بر عهده این نهاد گذاشته و دانشگاه ها برای جذب استاد صرفاً به اعلام نیاز محدود شده اند؛ اتفاقی که جدا از محاسن و معایبی که می تواند داشته باشد به یک رویه قانونی تبدیل شده و همه اساتید باید خود را با قوانین این نهاد هماهنگ کنند.

به رغم اینکه بیشتر دانشگاه های سراسری کشور با شکل گیری هیأت عالی جذب خود را متعهد به اجرای قوانین مصوب این نهاد در امر فرایند جذب استاد کرده اند و جداگانه فرایندی برای جذب ندارند، به تازگی یکی از اساتید دانشگاه علم و صنعت با برپایی تحصنی چند روزه که رو به روی ساختمان وزارت علوم انجام داده است، ادعایی مخالف رویه کلی موجود دارد.

این استاد دانشگاه که دکتر سعیدرضا مسّاح نام دارد، استاد اخراجی مقطع دکترای یکی از دانشگاه های کشور آمریکاست که در دهه 80 با موافقت وزارت علوم با تبدیل وضعیت خارج به داخل ادامه تحصیل خود در مقطع دکترا را در دانشگاه علم و صنعت طی می کنند و با اخذ مدرک دکترا در فراخوان جذب هیأت عالی جذب شرکت می کند.

پس از گذشت پنج سال از حضور این استاد در دانشگاه علم و صنعت و زمانی که بر اساس قانون بررسی مجدد صلاحیت او برای تمدید و یا تبدیل وضعیت باید انجام می شد، شرایط به گونه ای پیش می رود که در نهایت هیأت امنای دانشگاه از ادامه همکاری با وی صرف نظر می کنند و حکم اخراجش صادر می شود.

از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!
#carousel29774, #thumbs29774 , #carousel_desc29774 #carousel-wrapper29774 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper229774 .caroufredsel_wrapper img #carousel29774 span, #carousel29774 img, #thumbs29774 a, #thumbs29774 img #carousel_desc29774 span #carousel29774 span, #carousel29774 a, #thumbs29774 span, #thumbs29774 a #carousel29774 img, #thumbs29774 img #carousel29774 span #carousel_desc29774 span #thumbs-wrapper29774 #thumbs29774 a #thumbs29774 a:hover, #thumbs29774 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail29774 .next_thumbnail29774:hover .prev_thumbnail29774 .prev_thumbnail29774:hover .next_thumbnail29774, .prev_thumbnail29774

این استاد دانشگاه در رابطه با وضعیت علمی خود و مشکلی که برایش به وجود آمده است، به «تابناک»، گفت: بر خلاف برخی گمانه ها که من را یک استاد سفارشی معرفی می کنند، من از طریق فراخوان جذب قانونی که همه ساله توسط هیأت عالی جذب برگزار می شود، تقاضای خود را برای استادی اعلام کردم و با حضور در مصاحبه تخصصی و تیز عمومی توانستم در بین دیگر داوطلبان بالاترین نمره را کسب کنم.

مساح ادامه داد: بر اساس قانون اساتیدی که جذب دانشگاه ها می‌شوند، باید پس از گذشت پنج سال از زمان جذب دوباره صلاحیتشان بررسی شود و در این زمان اگر استانداردهای علمی کافی را نداشته باشند با آنها قطع همکاری می شود و اگر امتیازهای علمی آنها بالاتر باشد در مورد ارتقای آنها از استادیاری به دانشیاری تصمیم گیری می شود.

وی افزود: با اینکه من درخواستم را قبل از فرا رسیدن پایان پنج سال به دانشگاه ارسال کردم و آنها موظف بودند، این درخواست را به هیأت عالی جذب ارسال کنند، این اتفاق نیفتاد و پرونده من بایگانی شد تا بعد از پانزده ماه خودشان آن درخواست تغییر وضعیت من را بررسی کرده و رأی به قطع همکاری بدهند!

مسّاح در پاسخ به این که گویا رئیس دانشگاه علم و صنعت اعتقاد دارد، کارشان قانونی است و دیوان عدالت اداری نیز رأی را به نفع دانشگاه داده، گفت: این حرف دروغ است. رئیس دانشگاه به رأی بدوی دیوان عدالت اداری اشاره می کند و این درحالی است که رأی تجدیدنظر به نفع من صادر شد. ضمن اینکه من می خواهم از شما بپرسم متخصص نظر دادن در مورد مسأله ای به این مهمی و تخصصی یک قاضی است یا هیأت عالی جذب که رسالتش بررسی همین مسائل است؟ چرا رئیس دانشگاه به نظر و رأی هیأت عالی جذب استناد نمی کند؟

این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری که در رابطه با علت این اختلاف و تلاش برای اخراج او صورت گرفته است، نیز تصریح کرد: من عضو بسیج اساتید و از نظر سیاسی اصولگرا هستم. جدا از موضوعات علمی من در دانشگاه آزادانه حرف های سیاسی و عقاید خودم را نیز می‌زنم که احساس می کنم این مسأله برای مسئولان دانشگاه رضایت بخش نبوده است.

از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!
#carousel29773, #thumbs29773 , #carousel_desc29773 #carousel-wrapper29773 .caroufredsel_wrapper img #carousel-wrapper229773 .caroufredsel_wrapper img #carousel29773 span, #carousel29773 img, #thumbs29773 a, #thumbs29773 img #carousel_desc29773 span #carousel29773 span, #carousel29773 a, #thumbs29773 span, #thumbs29773 a #carousel29773 img, #thumbs29773 img #carousel29773 span #carousel_desc29773 span #thumbs-wrapper29773 #thumbs29773 a #thumbs29773 a:hover, #thumbs29773 a.selected .fluid_container_album img#shadow .next_thumbnail29773 .next_thumbnail29773:hover .prev_thumbnail29773 .prev_thumbnail29773:hover .next_thumbnail29773, .prev_thumbnail29773

جدا از اظهارنظرهای این استاد اخراجی دانشگاه علم و صنعت، سرپرست معاونت ارزشیابی هیأت عالی جذب نیز اواخر شهریورماه و در قالب نامه ای مکتوب خطاب به رئیس دانشگاه علم و صنعت به مواردی اشاره می کند که جز موضوع سلیقه و علت اخراج با بقیه ادعاهای این استاد دانشگاه همخوانی دارد.

در این نامه که به امضای غلامرضا لطیفی رسیده، تأکید شده است که بر خلاف مواد 10 و 12 آیین نامه ارتقاء پرونده وی در دانشگاه بایگانی می شود و پس از پانزده ماه تأخیر و به دنبال گزارش بازرسان ویژه وزارت علوم بررسی وضعیت وی آن هم در دانشگاه و نه هیأت جذب انجام می شود.

در این نامه همچنین تأکید شده است که وظیفه جذب و لغو پیمان اعضا به طور خاص به هیأت اجرایی جذب سپرده شده است و از این رو تمسک به نظر هیأت امنای و هیأت رئیسه دانشگاه برای اخراج این استاد وجاهت قانونی ندارد. بر اساس اعلام نظر هیأت عالی جذب، تخلف دانشگاه در رابطه با این استاد فراتر از این است و مسئولان دانشگاه علم صنعت نه تنها امتیازهای علمی کسب شده او را اعلام نکرده است، بلکه روش محاسبه آنها نیز وجاهت قانونی ندارد.

به نامه هیأت عالی جذب که خطاب به رئیس دانشگاه علم و صنعت نوشته شده است، باید نامه ضیاء هاشمی سرپرست سابق وزارت علوم را نیز افزود، در این نامه نیز موضوع تبدیل وضعیت این استاد از پیمانی به رسمی آزمایشی مورد تأکید قرار گرفته است.

به نامه بالا می توان نامه سرپرست سابق وزارت علوم یعنی ضیاء هاشمی را نیز اضافه کرد که در نامه خود خطاب به رئیس دانشگاه علم و صنعت خواسته بود، شرایط استخدامی دکتر مساح از پیمانی به رسمی آزمایشی تغییر کند.

از جذبم امتناع می‌کنند، چون سلیقه سیاسی‌ام با آنها همسان نیست!

بنا بر مطالب بالا، اکنون وضعیت این استاد دانشگاه در فرایندی عجیب و پیچیده قرار گرفته است و رسیدگی به آن با وجود مخالفت های پیاپی ریاست دانشگاه با ادامه همکاری او در این دانشگاه اختلاف ها را میان هیأت عالی جذب و هیأت رئیسه دانشگاه تشدید کرده است.

آنچه فارغ از شرایط این استاد باید به آن اشاره کرد و برای سرانجام عادلانه این ماجرا انتظار داشت، تمکین همه مسئولان درگیر با این موضوع به مر قانون است؛ قانونی که حتی اگر اشکالاتی داشته باشد برای همه یکسان است و نمی توان بر آن تفسیر و سلیقه شخصی را وارد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل