3000 کنتور هوشمند در استان قزوین نصب شده است


3000 کنتور هوشمند در استان قزوین نصب شده است

قزوین- معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت:با اجرای طرح «فهام»تاکنون 3000 کنتور هوشمند برای مشترکین سنگین در استان نصب شده است.

سید محمد قافله باشی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: در راستای اهداف صنعت برق و ایجاد شبکه هوشمند انرژی، بعنوان اولین گام، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه ‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود بعنوان سیستم اندازه‌گیری هوشمند انرژی در کشور عملیاتی شده است.

وی افزود:درچارچوب این طرح برای یک میلیون مشترک برق در ۶ استان ایران کنتور هوشمند نصب می‌شود که برای اجرای آن به ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

قافله باشی تصریح کرد: استان قزوین هم به عنوان پایلوت تعیین شده و قرار است این طرح در آن اجرا شود.

معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین یاداورشد: تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ کنتور فهام برای مشترکین در استان قزوین نصب خواهد شد.

3000 کنتور هوشمند در استان قزوین نصب شده است

قافله باشی اضافه کرد: با اجرای طرح قرائت از راه دور مشترکین دیماندی در بخش لوازم اندازه گیری و مدیریت مصرف و فروش انرژی در وقت و هزینه صرفه جویی می شود.

وی ادامه افزود: نصب کنتورهای فهام برای مشترکین سنگین پیش بینی شده که در بخش فیدرهای اختصاصی ۵۲ دستگاه کنتور اولیه هوشمند و در کنتورهای دیماندی اولیه و ثانویه ۳۰۰۰ کنتور برای مشترک تعویض شده است.

قافله باشی بیان کرد: با اجرای طرح قرائت از راه دور مشترکین فیدر اختصاصی و دیماندی فهام بطور ثابت در نصب کنتور حدود ۳۲۶ میلیون تومان در سال و برای کنترل، مدیریت مصرف، قرائت، تنظیم، آزمایش و بازرسی کنتور ۳۳۸ میلیون تومان صرفه جویی می شود.

معاونت فروش خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین افزود : طرح کنتورهای فهام در این شرکت از سال ۹۵ آغاز گردیده و تاکنون در سطح استان قزوین ۳۰۰۰ کنتور فهام نصب شده و درنظر است تا پایان سال جاری ۵۰۰۰ کنتور برای مشترکین استان نصب شود.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

برخورد جدی با افرادی که باعث بازچرخش کرونا در قزوین می شوند