جشنواره غذاهای سنتی ایرانی در آران و بیدگل برگزار شد


جشنواره غذاهای سنتی ایرانی در آران و بیدگل برگزار شد

آران و بیدگل- به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی جشنواره غذاهای سنتی ایرانی با مشارکت بیش از 150 نفر ازسوادآموزان با طبخ غذاهای سنتی در آران و بیدگل برگزار شد.

طاهره غفورزاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نقش تغذیه سالم، نهضت سواد آموزی آران و بیدگل با هدف ترویج فرهنگ استفاده از غذاهای بومی و سنتی به جای تغذیه از غذاهای فست فود و پرکالری فاقد ارزش تغذیه ای، جشنواره غذاهای سنتی و محلی ایرانی برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره که با استقبال خوب سواد آموزان و آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی شهرستان برگزار شد انواع غذاهای سنتی و محلی از جمله ته چین، انواع آش، انواع برنج، مرغ، ماهی ، دسر و .... از سوی افراد نهضت سواد آموزی طبخ و در معرض دید عموم قرار گرفت.

مسئول نهضت سواد آموزی آران و بیدگل با بیان اینکه شرکت کنندگان با طبخ ۴۰ نوع غذا در این جشنواره حضور یافتند، تصریح کرد: سه کارشناس تغذیه، داوری این جشنواره را بر عهده داشتند که با در نظر گرفتن کیفیت و طعم غذا پس از بررسی های لازم به سه نفر از بانوان که غذای با کیفیت و خوش طعم تری تهیه کرده بودند، انتخاب و هدایایی داده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...