ایجاد زیرساخت های مناسب از رویکردهای پدافند غیر عامل است


ایجاد زیرساخت های مناسب از رویکردهای پدافند غیر عامل است

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور : زیرساخت ها باید در طرح جامع و تفضیلی دیده شود و بررسی تهدیدها در هر شهر اید مورد توجه قرارگیرد.

ایجاد زیرساخت های مناسب از رویکردهای پدافند غیر عامل است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سردار غلامرضا جلالی اظهار داشت: دفاع غیر نظامی، دفاع از غیر نظامیان در برابر تهدیدات غیرطبیعی و امنیتی، مدیریت بحران و مدیریت ریسک از مفاهیمی است که پدافند غیر عامل را به وجود می آورد.
سردار جلالی با بیان اینکه 72 درصد جمعیت کشور در شهرها و 28 درصد جمعیت در روستاها سکونت دارند ، افزود: موضوع شهرنشینی یکی از پدیده های جدی است و شاید در برخی از شهرها و استان ها نتوانستند به خوبی فرایند مهاجرت از روستاها به شهرها را کنترل کنند، در نتیجه شهرها بدون برنامه ، توسعه یافتند.
وی گفت: در جهان امروز شهرها به سمت هوشمند شدن پیش می روند و برای ایجاد شهر هوشمند باید به زیرساخت ها، توجه ویژه کرد. هوشمند شدن شهرها در مواقع بحران کمک بسیار بزرگی به مدیریت بحران است. البته در فضای سایبری هم نفوذ، دسترسی، توقف و تخریب سرویس ها ، تهدیدهایی هستند که شهر هوشمند با آنها مواجه است که باید برای این مواقع نیز آمادگی داشت.
رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در خصوص رویکردهای پدافند غیر عامل گفت: پاسخ به حوادث و تهدیدها در مدیریت شهری یکی از رویکردهای مهم است .
وی افزود: تصویب طرح پاسخ به شرایط اضطراری، آموزش به ارگان ها و نهادها، تدارک تجهیزات مورد نیاز، تمرین های سالانه و برگزاری رزمایش در نظام شهرداری ها و شهرها از مواردی است که برای آمادگی درمواجهه با حوادث و تهدیدها باید اجرا کرد.
جلالی افزود: در حال حاضر سازمان پدافند غیر عامل کشور، برای 42 کلان شهر که بالای 250 هزار نفر جمعیت دارند، طرح هایی را پیش بینی کرده است.


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

ویژگی های افراد دو جنسه یا همان ترانس ها چگونه است ؟