درنگ : برای بیشتر ماها که زندگی شلوغی داریم، فریزر یکی از وسایل مهم خانه است که در زمینه خوارک کمک زیادی به ما می‎کند. اما حتما شما هم دیده‎‏اید که گاهی قسمتی از برخی از محتویات موجود در فریزر تغییر رنگ و شکل می‌دهند. آیا خوردن این قسمت‌ها مضر است یا مشکلی ندارد؟ در زبان انگلیسی به این حالت سوختگی فریزری می‎گویند.

مواد غذایی را کجا نگهداری کنیم؛ یخچال، کمد یا روی کانتر آشپزخانه؟
۱۰ چیزی که نباید در سینک ظرفشویی بریزیم

سوختگی فریزری چیست؟

این اتفاق زمانی رخ می‎دهد که غذای شما خشک می‎شود. برفک‎هایی که روی محتویات فریزیر می‎بینید گاهی آب موجود در غذا هستند که بیرون آمده است. در دو حالت سوختگی فریزری رخ می‎دهد. یکی زمانی که غذایتان را بلافاصله فریز نکنید و مدتی بیرون بماند، یا زمانی که غذا برای مدتی طولانی در فریزر بماند.

آیا مضر است؟

نیازی به ترس نیست. وقتی سوختگی فریزری ایجاد می‏شود لازم نیست کل محتوی را داخل سطل زباله بیندازید. چون همه قسمت‎های آن برای خوردن مناسب است. اگر خودتان حس یا مزه‎اش را دوست ندارید، می‏توانید قسمتی که رنگ دیگر پیدا کرده را دور بیندازید، اما از نظر سالم بودن هیچ مشکلی ندارد و خوردنش هم بلامانع است.

چطور مقابله کنیم؟

هیچ کس دوست ندارد چنین بلایی سر محتویات فریزرش بیاید. اولین اقدام این است که باید غذا خیلی زود فریز شود. همچنین باید مواد خوراکی را در کیسه‎های مخصوص فریزر قرار دهید که مانع از رسیدن هوا به آن شود و در واقع بسته‎بندی آن باید محکم باشد.

فهرست آلوده‌ترین وسایل آشپزخانه خانه‌هایمان
آنچه درباره قهوه‌سازها نمی‌دانیم | هشدار؛ آخرین بار چه زمانی قهوه‌ساز را تمیز کرده‌اید؟
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر