معاون رئیس جمهوری :باورهای دینی در نگاه نواندیشانه به خانواده حفظ شود


معاون رئیس جمهوری :باورهای دینی در نگاه نواندیشانه به خانواده حفظ شود

بوشهر-ایرنا- معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت:در نگاه نواندیشانه به خانواده باید باور دینی و ارزش هایی که با انقلاب و دین ما عجین شده حفظ شود.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار دوشنبه شب در نشست با شماری از فعالان سیاسی استان بوشهر افزود: دیدگاه سنتی معتقد است نگاه سنتی خانواده باید حفظ شود ولی از نگاه نواندیشان این مقوله دچار تغییر اساسی شده است.
وی یادآورشد:خانواده در دنیا نیز فراز و نشیب دارد و چه این را متحول از جامعه جهانی و یا تحولات درونی جامعه بدانیم خانواده ایرانی دچار یک سری چالش های است که باید برای رفع آنها تلاش شود.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اضافه کرد: با این حال خانواده ایرانی نیاز به رسیدگی و برنامه از طرف دولت، مردم و گروه های مرجع دارد و باید خانواده به عنوان رکنی برای جامعه و نسل آینده واقع و بر پایه آن شکل و انسجام به خود بگیرد.
ابتکار ادامه داد: خانواده سالم منشا اقتصاد سالم است و خانواده سالم خود یک رکن مهم و موردنیاز برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی گفت: خانواده ای که خشونت داشته باشد و ازهمدلی و انسجام لازم برخودار نباشد سیاست و اقتصاد آن نیز دچار لطمه می شود.
ابتکار ادامه داد: برای اینکه بتوانیم شرایط را مدیریت کنیم باید گفت و گوی ملی از سطح ملی ، استانی گروههای مختلفی مانند ورزشکاران و هنرمندان شکل بگیرد.
وی تاکید کرد: با این نگاه و رویکردها شناخت آسیب مورد توجه است که باید با نگاه علمی این نشست ها برگزار و از ظرفیت دانشگاهیان بخوبی استفاده و برای تقویت خانواده، ایجاد خانواده سالم و پویا راهکارهای لازم پیش بینی شود.
معاون رئیس جمهوری گفت: در این ارتباط گفت و گوی بین نسلی باید حفظ شود بویژه برای نسل جوانی که دوران و انقلاب و دفاع مقدس را تجربه نکرده و پرسش های زیادی در ذهن خود دارد.
ابتکار ادامه داد: نخستین اصل گفت و گو این است که آماده شنیدن حرف نسل های بعدی آنها باشیم و این پذیرش صحبت ها برای پرکردن فاصله های بین نسلی باید بطور جدی دنبال شود.
وی عنوان کرد: در این راستا برای دهه فجر، هفته زن و ایام نوروز این گفت و گوها باید از داخل خانواده شکل گیرد تا به کاهش آسیب ها و بهبود شاخصه های خانواده در سطح هر استان وسپس سطح ملی کمکی شایان شود.
6045/7212**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آغازمجمع بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام" در شهر کازان + فیلم