نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب‌خوانی استان بوشهر برگزار شد


نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب‌خوانی استان بوشهر برگزار شد

بوشهر - نشست نقد و بررسی گزارش راهبردی کتاب خوانی استان بوشهر با حضور مسئولان، اساتید دانشگاه، دانشجویان و مربیان باشگاه کتاب خوانی کودکان و نوجوانان در سالن اجتماعات اداره کل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کتاب آنقدر ارزشمند است که خداوند آخرین معجزه خود را کتاب قرار داده و در آن به قلم و کتاب قسم یاد کرده است.

حمیده ماحوزی به جایگاه کتاب در جامعه اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی ضمن افزایش سرانه مطالعه باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می شود.

وی تصریح کرد: کسب عنوان پایتخت کتاب ایران طی پروسه سه ساله انجام شد که از سال اول روند صعودی را طی کرد و توانست در سال گذشته بعد از انتخاب اهواز و نیشابور در سال اول و دوم شهر بوشهر به عنوان پایتخت کتاب ایران در سال سوم معرفی شود.

ماحوزی اظهار داشت: هر شهر بعد از کسب این عنوان باید طی ٢ سال برنامه های خود را عملیاتی کند که تاکنون بیش از ٨٠ درصد طرح‌ها و برنامه‌ها در این راستا از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اجرا شده است.

وی ادامه داد: ٢٠ درصد باقیمانده طرح‌ها مربوط به انجمن‌ها و موسسات است که در دست اقدام قرار دارند و امیدواریم تفاهم نامه های اجرایی نشده را تا پایان مهلت اجرا به پایان برسانیم.

ماحوزی خاطرنشان کرد: این اداره از طرح‌ها و برنامه‌هایی که در راستای افزایش سرانه مطالعه تاثیرگذار باشند، حمایت می‌کند.

در حاشیه این نشست سید نصرالله بصری از اساتید دانشگاه و عضو شورای پژوهشی اداره کل گزارش راهبردی کتاب خوانی را که گردآوری کرده بود را ارائه کرد.

همچنین آزاده دهقانی، غلامحسین نظامی، الله کرم لیراوی، قربان‌علی باقری و دیگر صاحبان نظر در حوزه کتاب و کتاب خوانی در این نشست به نقد از گزارش کتاب خوانی پرداختند.

گفتنی است از سید نصرالله بصری و علیرضا کرمانی برای همکاری در تهیه گزارش تقدیر به عمل آمد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از دیدن چهره بدون آرایش بهاره رهنما شوکه می شود / خودتان مقایسه کنید...! + عکس