احیای سازه های تاریخی آبی با تمرکز بر نقش جوامع محلی در توسعه


احیای سازه های تاریخی آبی با تمرکز بر نقش جوامع محلی در توسعه

برنامه ششمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با اختصاص به موضوع احیای سازه های تاریخی آبی با تمرکز بر نقش جوامع محلی در توسعه یافتگی روز دوشنبه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، برنامه ششمین زنگ آموزش کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست با اختصاص به موضوع احیای سازه های تاریخی آبی با تمرکز بر نقش جوامع محلی در توسعه یافتگی روز دوشنبه ۲۵ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست به اجرا در می آید.

علی باقری سرپرست دفتر آموزش محیط‌زیست گفت: در ششمین برنامه زنگ آموزش سازمان حفاظت محیط زیست، از چهار متخصص امور آب و محیط زیست که هر یک تجارب ارزشمندی در این خصوص داشته اند؛ دعوت کرده ایم تا درباره احیای سازه های تاریخی آبی و نقش حیاتی جوامع محلی در جزیره قشم در توسعه یافتگی این جزیره سخنرانی کنند.

علی باقری با اعلام این مطلب افزود: قرار گرفتن کشور ایران در کمربند خشک جغرافیایی و نوار بیابانی باعث شده تا شرایط آب وهوایی آن جزو مناطق کم باران جهان بشمار آید و میانگین بارش های کشور تنها معادل یک سوم متوسط جهانی باشد.

سرپرست دفتر آموزش محیط‌زیست ادامه داد: مردم ایران در طی هزاران سال در این شرایط جغرافیایی و آب و هوایی با مدیریت بر مصرف آب و ابداع تکنولوژی های بومی برای استحصال آب زندگی کرده اند و سازه های تاریخی به جا مانده، مانند قنات ها و برکه های استحصال آب باران در قشم گواه این مدعاست.

وی با اشاره به بحران جدی کمبود آب در بسیاری از مناطق کشور و لزوم چاره اندیشی برای آن، آموزش مداوم با استفاده از علوم نوین و دانش بومی مبتنی بر تجربه های ارزشمند پیشینیان را دو راهبرد برای سازگاری با شرایط جدید دانست.

در این برنامه آموزشی، محمد داخته، فرامرز مومنی، محمد عبدالحسینی و محمدرضا فرزانه به سخنرانی و پاسخ به سوالات حاضرین خواهند پرداخت. ورود برای عموم علاقمندان آزاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نامه به دوست صمیمی ؛ 7 نمونه متن نامه به دوست ،جدید و محبت آمیز