واگذاری خانه عامری های بم به بخش خصوصی


واگذاری خانه عامری های بم به بخش خصوصی

فرماندار بم با بیان اینکه در صورت موافقت میراث فرهنگی، خانه عامری های این شهرستان به بخش خصوصی واگذار می شود، گفت: این بنای تاریخی پس از واگذاری به هتل سنتی تبدیل می شود.

به گزارش ایسنا، «هادی شهسوارپور» در نشست با مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان به جاذبه های تاریخی و گردشگری بم و شهرستان های همجوار اشاره و اظهار کرد: با وجود جاذبه های جهانیِ این شهرستانها باید به ورود گردشگران خارجی توجه ویژه ای شود.

وی به راه اندازی هتل های سنتی و خانه های بوم گردی در روستاهای حاشیه کویر اشاره و تصریح کرد: ساخت این خانه ها می تواند منجر به ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی در محل جاذبه های بکری چون تپه های شنی ریگان و کلوت های فهرج شود.

فرماندار بم به واگذاری خانه عامری های این شهر به بخش خصوصی اشاره و اظهار امیدواری کرد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان مراحل واگذاری این بنا انجام شود و بتوانیم یک هتل سنتی مناسب را در اختیار گردشگران قرار دهیم.

شهسوارپور ادامه داد: با توجه به ساختار فرهنگی بم مشخص ساختن مسیر گردشگری در این شهرستان بسیار مهم است.

وی به وجود زیرساختهای گردشگری این شهرستان مانند فرودگاه اشاره کرد و گفت: هر هفته سه پرواز از فرودگاه بم انجام می گیرد که امیدواریم به زودی هر روز هفته پروازهای متعددی دایر شود.

فرماندار بم به خانه باغ های این شهرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه این خانه باغ ها که به عنوان یکی از جاذبه های مهم طبیعی به شمار می روند، در حال از بین رفتن هستند که باید به احیاء آنها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه در جهت معرفی شهرستان بم و جاذبه های آن تبلیغات استانی بسیار موثر است، افزود: شناساندن و معرفی این جاذبه ها در استانهای بزرگ کشور در ایام قبل از نوروز در اولویت کار است.

شهسوار پور با اشاره به این که دعوت از سفیران کشورهایی که به زلزله بم کمک کردند می تواند به معرفی دوباره بم کمک کند، یادآور شد: سفیران این کشورها می توانند همزمان سفیران اطلاع رسانی در خصوص جاذبه های بم هم باشند و موجب حضور گردشگران خارجی در این شهرستان شوند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ ذوقم وه یه که بیای بشنوم دنگ صدات