کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!


کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!

کانسپت جدید Xmotion نیسان که البته خود کمپانی آن را کراس موشن تلفظ می‌کند در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 معرفی شد. این خودرو همچنان نشان دهنده تجارب نیسان در ارائه کراس اوورهایی با طراحی نرم‌تر و سرراست‌تر است. این شرکت ژاپنی تلاش دارد تا این فرم طراحی را در سال 2020 وارد محصولات تولیدی خود... نوشته کانسپت نیسان Xmotion،...

کانسپت جدید Xmotion نیسان که البته خود کمپانی آن را کراس موشن تلفظ می‌کند در نمایشگاه خودروی دیترویت 2018 معرفی شد. این خودرو همچنان نشان دهنده تجارب نیسان در ارائه کراس اوورهایی با طراحی نرم‌تر و سرراست‌تر است. این شرکت ژاپنی تلاش دارد تا این فرم طراحی را در سال 2020 وارد محصولات تولیدی خود نماید. اگر مدل‌های تولیدی بتوانند از شاخص‌های مدل مفهومی بهره ببرند شاید ظاهر خیال‌انگیزی داشته باشند.

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!
Xmotion کانسپت جلوپنجره V شکل نیسان را با فرمی بالغ‌تر و عناصر مشکی براق بازتعریف کرده است. تریم متالیک نازک نیز از جلوپنجره به سمت کاپوت ادامه یافته است. چراغ‌های جلوی LED که شکل U مانند دارند بر پهنای خودرو نیز تأکید کرده‌اند.

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!
نمای سه‌چهارم جلوی این خودرو برجسته‌ترین بخش طراحی این خودروی مفهومی بوده و گلگیرهای جلوی آن ظاهر نرمی داشته و در عین حال خشن باقی مانده‌اند. استفاده از رنگ خاص توسط نیسان باعث شده این خطوط حتی مشهودتر باشند و کمپانی رکاب‌های جانبی و پوشش گلگیرها را با فیبر کربن پوشانده است.

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!
طراحان نیسان در بخش عقب نیز استایل شاخصی را پیاده کرده‌اند. چراغ‌های عقب نازک در کناره‌ها قرار گرفته و بخش باز شدن واضحی برای درب پشتی دیده نمی‌شود.

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!

کانسپت نیسان Xmotion، کراس‌اووری نرم اما باابهت!
کابین Xmotion برای 6 نفر گنجایش داشته و در آن سه ردیف صندلی قرار گرفته است. یک کنسول شناور در مرکز خودرو جابجا می‌شود. طراحان از فرهنگ ژاپنی در جای‌جای کابین بهره برده‌اند. برای مثال، بخش پایینی داشبورد از نوع چوبی بوده و از تکنیک اتصال خاصی بهره برده که نیازمند استفاده از چسب یا مواد دیگر نیست. همچنین زمان شروع استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی یک ماهی کوی ظاهر خواهد شد. پوشش سفید و قرمز کابین نیز به پرچم ژاپن اشاره می‌کند.


نیسان به وضوح طراحی این کانسپت را یک تمرین طراحی می‌نامد زیرا هیچ اشاره‌ای به قوای محرکه Xmotion نداشته است. البته این خودروساز ژاپنی می‌گوید سیستم رانندگی نیمه‌خودکار پروپایلوت در کراس اوور مفهومی جدیدش بکار رفته است.

[دانلود ویدئو]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید