تصویب بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم در صورت رد مجدد کلیات بودجه در مجلس


تصویب بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم در صورت رد مجدد کلیات بودجه در مجلس

تهران - ایرنا - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کلیات لایحه بودجه مجددا رد شود، لایحه به دولت برگردانده و بودجه دو دوازدهم یا سه دوازدهم تصویب می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به بررسی مجدد لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس اضافه کرد: این کمیسیون با سرعت لایحه را بررسی و به جمع بندی نهایی رسید، نمایندگان انتظار داشتند که کمیسیون تلفیق از همه وقت خود برای بررسی استفاده کند.
وی با اشاره به اشکالات گزارش کمیسیون تلفیق از بودجه و تغییرات اعمال شده، گفت: نوبخت اخیرا بیان داشت که اگر مجلس حذف یارانه ها را مصوب کند ما آن را اجرا نمی کنیم، به همین جهت اعتقاد دارم که کمیسیون تلفیق با تغییراتی که اعمال کرد در واقع به سمت تامین نظر دولت حرکت کرده است.
نماینده مردم تفرش در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: خالص وجه حاصل از افزایش حامل های انرژی بیش از 37 هزارمیلیارد تومان نیست، اما مشاهده کردیم که درآمد این بخش به 44 هزارمیلیارد تومان رسیده و این مسئله جای سوال دارد چرا که در چند سال گذشته که قیمت حامل های انرژی تغییری پیدا نکرد دولت موفق به کسب چنین درآمدی نبوده است.
حسینی تاکید کرد: نکته ای که در انتهای جدول آمده ، یکی از نکات مهمی است که از چشم اکثر متخصصین پنهان است، در گذشته از اعتبارات ردیف یارانه ها برای پرداخت یارانه های نقدی برداشت می کرد که تا امروز 16 هزار میلیارد تومان تخلف در برداشت داشته ایم اما در حال حاضر به دولت اجازه داده شد که از محل ردیف ها و سایر منابع موجود در این قانون برداشت کند، یعنی اجازه داده می شود دولت کل درآمد یارانه ها را از محل منابع بودجه عمومی تامین کند.
این نماینده مجلس عنوان کرد: این نوع اصلاحات در واقع ارسال پیامی به مردم است تا از میزان دلهره شان برای حذف یارانه نقدی کاهش پیدا کند اما چگونگی رفع این دلهره و پرداخت یارانه نیز مسئله مهمی است که باید نمایندگن آن را ارائه کنند.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اصلاح میزان انتشار اوراق مشارکت، گفت: با وجود اینکه سقف اوراق مشارکت در اصلاحات کمیسیون تلفیق کاهش پیدا کرده است اما در نظر گرفتن 100 میلیارد تومان برای تسویه بدهی و انتقال بدهی دولت به بانک مرکزی ترکیب پایه پولی را تغییر می دهد، این کار به اقتصاد ما لطمه می زند.
حسینی با تاکید براینکه کمیسیون تلفیق باید پیشنهادات جدید را بررسی می کرد، اظهار کرد: اگر نمایندگان مجدد به کلیات گزارش کمیسیون تلفیق از لایحه بودجه رای ندهند، لایحه به دولت برگردانده و بحث دو دوازدهم و سه دوازدهم مطرح می شود، با این حال جو مجلس اینگونه است که کلیات رای می آورد و اصلاحات آنچنانی در جزییات ایجاد نمی شود.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:کاردان

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی