افزایش سه برابری تولیدات کشاورزی درزمینهای فاز اول طرح 550هزار هکتاری خوزستان


افزایش سه برابری تولیدات کشاورزی درزمینهای فاز اول طرح 550هزار هکتاری خوزستان

اهواز - ایرنا - رئیس سازمان جهادکشاورزی خوزستان گفت: بر اساس آمار، مجموع تولیدات کشاورزی در اراضی فاز اول طرح 550هزار هکتاری خوزستان معروف به طرح رهبر معظم انقلاب اسلامی، حدود سه برابر افزایش یافته است.

کیخسرو چنگلوایی چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع 265هزار هکتار فاز اول طرح 550هزار هکتاری رهبری که به بهره برداری رسیده ، تولیدات کشاورزی این اراضی از یک میلیون و 165هزار تن در پیش از اجرای طرح ، به رقم چهار میلیون و 730هزار تن در زمان کنونی رسیده است.
وی اظهار کرد: با اجرای طرح 550هزار هکتاری تا پایان سال 1400 ، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی این طرح از سه میلیون و 367هزار تن به 11میلیون و 157هزار تن خواهد رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح مقام معظم رهبری ، افزایش تولیدات کشاورزی خوزستان از 16میلیون تن فعلی به 25میلیون تن است افزود: با اجرای این طرح بیش از 300هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.
چنگلوایی در ادامه به راه اندازی تشکل های تعاونی تولیدی و نظام های بهره برداری در اراضی فاز اول طرح 550هزار هکتاری اشاره کرد و افزود:در مجموع 45تعاونی تولیدی و نظام بهره برداری به منظور سازماندهی و ارتقا تولیدات کشاورزی در اراضی فاز اول راه اندازی شده است.
وی آموزش بهره برداران به منظور ارتقای راندمان تولید در واحد سطح ، افزایش بهره وری و مدیریت الگوی کشت را از دیگر اقدام های جهادکشاورزی استان در محدوده زمینهای فاز اول طرح 550هزار هکتاری خوزستان بیان کرد و افزود: 114کارشناس و مروج کشاورزی در این طرح به کار گرفته شده اند تا سطح آموزش و دانش فنی بهره برداران کشاورزی را افزایش دهند.
به گزارش ایرنا رضا ویسه معاون نظارت و هماهنگ کننده معاونت رئیس جمهوری روزسه شنبه در بازدید از بخش های طرح 550هزار هکتاری در مناطق باوی و داریون شوشتر ، روند پیشرفت این طرح را مورد ارزیابی قرار داد.
قرار است فاز دوم طرح 550هزار هکتاری رهبری با تخصیص سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی کشور یا منابع خارجی (فاینانس) برای تجهیز و نوسازی 245هزار هکتار در اراضی باقی مانده طرح واقع در مناطق لالی ، اندیکا ، مسجدسلیمان ، شوشتر ، باغملک و ایذه پس از مطالعات کارشناسی بزودی شروع شود.
بر اساس مصوبه هیات دولت طرح 550هزار هکتاری باید تا سال 1400 با پایان دولت دوازدهم با اجرای فاز دوم ، به طور کامل بهره برداری برسد.
6065/6002
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی