وقوع سیل شدید در بولیوی با 6 کشته و بی خانمانی 10 هزار نفر در آرژانتین


وقوع سیل شدید در بولیوی با 6 کشته و بی خانمانی 10 هزار نفر در آرژانتین

تهران-ایرنا- وقوع سیل گسترده چند روز اخیر در برخی مناطق بولیوی و آرژانتین موجب مرگ دست کم شش نفر و بی خانمان شدن هزاران خانواده شده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از شبکه تله سور، رسانه های محلی بولیوی گزارش دادند، تاکنون به دلیل باران شدید و وقوع سیل دست کم شش نفر در بولیوی جان خود را از دست داده اند. یک نفر در رودخانه غرق شد و پنج نفر دیگر نیز به دنبال تصادف پس از باران شدید جان خود را در یکی از مناطق جنوبی بولیوی از دست دادند.
همچنین بیش از 3100 خانواده در منطقه 'بنی' هم مرز با برزیل بی خانمان شده اند. 'سزار کاکاریک' وزیر امور روستایی و توسعه زمین در بولیوی عنوان کرد که محصولات حدود 2180 هکتار به دلیل وجود آب زیاد از بین رفته اند.
در منطقه بنی وضعیت اضطراری اعلام شده است و اوو مورالس رئیس جمهوری بولیوی قول داده به کشاورزانی که محصولاتشان را در این سیل از دست داده اند، کمک شود.
گزارش ها پیش بینی باران بیشتری را ظرف دو هفته آتی در بخش هایی از بولیوی کرده اند.
در آرژانتین نیز به دلیل وقوع سیل و باران های شدید دست کم حدود 10 هزار نفر مجبور به تخلیه خانه های خود شده اند. این در حالی است که 60 هزار نفر دیگر نیز در مرز شمالی آرژانتین با بولیوی با مشکلات جدی به دلیل وقوع سیل و باران شدید روبرو شده اند.
اروپام**9234**1485
برای دریافت تازه ترین خبرهای بین المللی از ایران و جهان با استفاده از لینک زیر وارد کانال تلگرام ما شوید.
https://t.me/joinchat/AAAAAEAtzWzGcxcKfBowNw

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟