انداختن طرح روی بافت


این توضیحات برای قلاب بافی و بافتنی یکسان است به عنوان مثال میخوایم پتویی ببافیم که طرح بالا باشه.  اول از همه باید مشخص کنید که پتوی شما چند در چند هست. یعنی سایز پتوی شما چیه! با توجه به اینکه این پتو مستطیل هست اندازه تقریبی رو 50 در 75 در نظر می گیریم.  […]

انداختن طرح روی بافت

پتو با طرح میمون

این توضیحات برای قلاب بافی و بافتنی یکسان است

به عنوان مثال میخوایم پتویی ببافیم که طرح بالا باشه.

اول از همه باید مشخص کنید که پتوی شما چند در چند هست. یعنی سایز پتوی شما چیه!

با توجه به اینکه این پتو مستطیل هست اندازه تقریبی رو 50 در 75 در نظر می گیریم.

مرحله دوم اینه که با توجه به سایز نخ و قلاب باید ببینیم که یکسانت بافت ما معادل چه تعداد دانه است. یعنی در هر رج چه تعداد دانه که ببافیم یکسانت می شود. این کار رو برای رج هایی که روی هم قرار می گیرند هم انجام می دهیم. یعنی چند رج که ببافیم می شود یک سانت!

حالا به عنوان مثال اگر 5 دانه که ببافیم بشود یک سانت پس برای اینکه عرض کار بشود 50 سانت باید 250 تا دانه سر بیندازیم. یا اگر در قلاب بافی است 250 زنجیره بزنیم.

و اگر به عنوان مثال هر 5 رج که ببافیم می شود یک سانت برای 75 سانت باید 375 رج ببافیم.

البته تمام اندازه های بالا تقریبیه!!

به همین صورت تمام قسمت ها رو می بافیم.

من عکس بالا رو توضیح میدم. امیدوارم که به درد بخوره.

ببینید همینطوری روی مونیتور کامپیوتر من عکس رو اندازه گرفتم که 10 در 15.5 بود. که گفتم اگر بخوام عرض کارم 50 باشه پس ضربدر 5 میکنم که عرضم هم میشه 75. حتی میشد سایز پتو رو 100 در 150 گرفت که اینطوری همه چی 10 برابر میشد. بستگی به خودتون داره.

حالا از قسمت پایین عکس تا اولین رجی که دستها شروع میشه 3.5 سانت بود که ضربدر 5 میشه 17.5. من 17.5 سانت نارنجی می بافم. برای شروع دست که با نخ قهوه ای هست. یک سانت خط کش از لبه کار تا شروع دست فاصله ست که میشه 5 سانت در بافت ما.

همینطوری تا انتهای کار.

البته یه کم سخته و قطعا روش های دیگه ای هم هست. مثلا اینکه طرح رو روی صفحه شطرنجی بذاریم و مثلا در نظر بگیریم که هر دونه شطرنج میشه دو تا دانه ما.(بستگی به سایز خانه های شطرنجی داره)

میتونید هم یه تقسیم بندی کلی بکنید و بعد چشمی کار رو ببافید. مثلا بگید از پایین کار تا شروع دست 18 سانت. خود دستها عرضش8 و طولش 13.

سر از وسط دستها شروع میشه . پس دستها رو که 4 سانت بافتیم بافت سر شروع میشه.

سر به دوقسمت تقسیم میشه. قسمت اول که از پایین سر تا بالای بینی هست و قسمت فرو رفته سر که 20 سانت هست و عرضش هم در بزرگترین قسمت به 38 سانت میرسه.

همینطور بقیه قسمت ها

این هم یه مدل دیگه

انداختن طرح روی بافت

پتوی میمون در جنگل


منتخب امروز


تزیین جشن الفبا در مدرسه | 40 ایده تزیین جشن الفبا در مدرسه برای کلاس اولی ها برای دهه ...