انتخاب عینک آفتابی مناسب برای زمستان


آیا تصور می کنید عینک آفتابی وسیله ای مناسب فصل تابستان است؟ عینک آفتابی برای سلامت چشمان در محیط خارج از منزل یک وسیله ضروری است. اشعه های مضر خورشید در همه فصول سال وجود دارند. در فصل زمستان با انتخاب عینک آفتابی مناسب می توانید از چشمان خود محافظت کنید. عینک های آفتابی برای طرفداران مد و زیبایی یک جایگاه دیگری هم دارند. علاوه بر حفظ سلامت...

آیا تصور می کنید عینک آفتابی وسیله ای مناسب فصل تابستان است؟ عینک آفتابی برای سلامت چشمان در محیط خارج از منزل یک وسیله ضروری است. اشعه های مضر خورشید در همه فصول سال وجود دارند. در فصل زمستان با انتخاب عینک آفتابی مناسب می توانید از چشمان خود محافظت کنید. عینک های آفتابی برای طرفداران مد و زیبایی یک جایگاه دیگری هم دارند. علاوه بر حفظ سلامت چشم ها، عینک های آفتابی مناسب با فرم صورت می توانند در زیبایی ظاهر و حتی شیک پوشی هم تاثیر مثبتی داشته باشند. در خرید و انتخاب عینک آفتابی فریم مناسب با چهره را در نظر بگیرید و این اصول را رعایت کنید.

انتخاب عینک آفتابی مناسب برای زمستان

انتخاب عینک آفتابی و جذب اشعه ماورا بنفش

همیشه از عینک هایی که درصد زیادی از اشعه مضر UV را جذب می کنند استفاده کنید. صرف هزینه برای خرید عینک های استاندارد برای سلامت چشمان ضروری است. یک عینک آفتابی خوب باید بتواند ۷۵ تا ۹۰ درصد از شدت نور را کاهش دهد. هرچه این درصد بیشتر شود، قیمت و کیفیت عینک آفتابی بیشتر خواهد شد.

انتخاب عینک آفتابی بزرگتر

بر خلاف عینک های طبی، عینک آفتابی باید به اندازه کافی بزرگ باشد. پوشانندگی بیشتر عینک بر روی چشم و پوست های اطراف دور چشم به نفع شماست. در خرید عینک آفتابی، قاب های بزرگتر را در اولویت قرار دهید. این قاب ها امکان عبور نور خورشید از اطراف را محدودتر می کنند.

شدت تیرگی عینک آفتابی

برخی از افراد تصور می کنند خرید عینک آفتابی با شیشه های بسیار تیره به مفهوم محافظت بیشتر از چشمان است. باید بدانید عینک های آفتابی بیش از حد تیره، مانع از دید کامل می شوند. برخی از شیشه های عینک های آفتابی با وجود تیره بودن قادر به جذب اشعه های مضر نور خورشید نیستند. بنابر این تیرگی عامل اصلی در کیفیت عینک آفتابی نیست. شیشه های رنگی عینک ها با تیرگی مناسب می توانند کنتراست رنگ ها را بیشتر کرده و اختلال دید را به همراه ندارند.

عینک آفتابی با شیشه پلاریزه

شیشه‌های پلاریزه،از انعکاس نور خورشید روی سطوح صیقلی جلوگیری می کنند و دید بهتری را ایجاد می کنند. عینک های پلاریزه بهترین انتخاب برای اسکی روی آب، قایقرانی و روزهای برفی هستند. این عینک ها برای خواندن صفحه نمایش موبایل اختلال ایجاد می کنند. در هنگام خرید عینک آفتابی پلاریزه دقت کنید، این عینک ها باید دارای برچسب ضد اشعه ماورا بنفش هم باشند. پلاریزه بودن به مفهوم ضد اشعه ماورا بنفش نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی