شستشو و نگهداری از لباس های پشمی


پارچه های پشمی از الیاف طبیعی و حیوانی به دست می آیند. پوست و پشم برخی حیوانات نظیر بز، گوسفند، خرگوش و لاما در تولید پارچه پشمی مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های پشمی از گرم ترین پوشاک زمستانی هستند که دوام زیادی دارند. در صورتی که لباس پشمی مرغوب باشد می تواند از نفوذ سرما تا 80 درصد جلوگیری کند. الیاف تولید شده با نام پشم مصنوعی، کیفیت...

پارچه های پشمی از الیاف طبیعی و حیوانی به دست می آیند. پوست و پشم برخی حیوانات نظیر بز، گوسفند، خرگوش و لاما در تولید پارچه پشمی مورد استفاده قرار می گیرد. لباس های پشمی از گرم ترین پوشاک زمستانی هستند که دوام زیادی دارند. در صورتی که لباس پشمی مرغوب باشد می تواند از نفوذ سرما تا 80 درصد جلوگیری کند. الیاف تولید شده با نام پشم مصنوعی، کیفیت پایین تری از پشم طبیعی دارند.
لباس های پشمی گرانقیمت هستند و در قرون گذشته تن پوش اشراف و بزرگان قلمداد می شدند. پوشاک پشمی فوق العاده شیک و با دوام هستند و از این رو در صنعت مد و فشن جایگاه ویژه ای دارند. انواع پالتو، شال، مانتو، بلوز، دستکش و روسری های پشمی جزئی از پوشاک روزانه بانوان در فصل زمستان است. موهر ، آنگورا و کشمیر از انواع پارچه های پشمی مرغوب هستند.

پارچه های پشمی به دو دسته ظریف و ضخیم تقسیم می شوند. برخی از لباس ها با پشم ظریف کشمیر و آنگورا و برخی دیگر با پشم های ضخیم تر گوسفند تولید می شوند. نحوه نگهداری و شستشوی این لباس ها با اندکی تفاوت تقریبا یکسان است.

شستشو و نگهداری از لباس های پشمی

نحوه شستشوی لباس های پشمی

لباس های پشمی ضخیم را می توان با ماشین لباسشویی شستشو داد. البته نحوه شستشو با ماشین در حفظ کیفیت لباس پشمی بسیار اهمیت دارد. برای این منظور باید برنامه شستشو را روی لباس های ظریف تنظیم کرده و دما را در کمترین درجه قرار دهید. شستشو با دور تند و طولانی مدت البسه پشمی توصیه نمی شود.

لباس های پشمی با بافت ظریف را نمی توان در ماشین لباسشویی شست. بهتر است لباس های ظریف تر پشمی کشمیر و آنگورا با دست و آب سرد شستشو داده شوند تا ماندگاری و دوام لباس حفظ شود. پس از شستشو کاملا آبگیری کنید زیرا رطوبت می تواند در فرم پشم تغییر ایجاد می کند.

آویزان کردن البسه پشمی پس از شستشو موجب تغییر شکل ظاهری در بافت پارچه می شود. برای خشک کردن پوشاک پشمی می توانید آن را در یک آبکش قرار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس لباس را روی یک پارچه سفید پهن کنید تا کاملا خشک شود.

بعد از خشک شدن کامل لباس، آن را تا کرده و در کمد قرار دهید. هرگز لباس پشمی را به چوب لباسی آویزان نکنید زیرا حالت اولیه را از دست می دهد.

اگر می خواهید البسه پشمی را اتو بزنید می توانید از یک پارچه سفید مرطوب کمک بگیرید. این پارچه را روی لباس قرار داده و با دمای مناسب اتو بزنید. حرارت مستقیم و گرمای زیاد موجب شل شدن لباس های پشمی می شود.

یکی از مشکلات لباس های پشمی اینست که پس از چند بار شستشو پرز می دهند. برای حل این مشکل مطلب چند ترفند برای از بین بردن پرز لباس بافتنی راهنمای خوبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خیاطی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی