بهترین و بدترین راههای از بین بردن موهای زائد


بهترین و بدترین راههای از بین بردن موهای زائد

همه ی خانم ها و گاها آقایان زمان زیادی را صرف از بین بردن موهای زائد بدن خود ، با استفاده از روش های مختلف ، می کنند . اما قبل از آنکه به سراغ تیغ و وسایل مشابه برای این کار بروید ، مطمئن شوید روش انتخابی شما به اندازه کافی با پوست مهربان است . حتی اگر آسیب برخی از روش ها را به پوست در نظر نگیریم ، بعضی از آنها وقت بسیار زیادی نیاز...

همه ی خانم ها و گاها آقایان زمان زیادی را صرف از بین بردن موهای زائد بدن خود ، با استفاده از روش های مختلف ، می کنند . اما قبل از آنکه به سراغ تیغ و وسایل مشابه برای این کار بروید ، مطمئن شوید روش انتخابی شما به اندازه کافی با پوست مهربان است .

حتی اگر آسیب برخی از روش ها را به پوست در نظر نگیریم ، بعضی از آنها وقت بسیار زیادی نیاز دارند . از تراشیدن مو گرفته تا وکس و درمان های الکترولیز .

ما با چندین متخصص پوست و زیبایی مشورت کردیم و با دلایلی محکم در این بخش بهترین و بدترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت و بدن را بررسی می کنیم .

اصلاح با تیغ

یکی از راحت ترین و ارزانترین راهکارها که پوست شما را با تورم زیاد ، زبری و حتی گاها زخم و خون همراه می کند . چون با تیغ ، تراشیدن مو با زاویه صورت می گیرد ، امکان رویش مجدد درون پوستی موها وجود دارد که همین موضوع جوش و تورم را روی پوست بوجود می آورد . حل کردن مشکل موهای درون پوستی کار بسیار سختی است که گاها موجب پیدایش لکه های پوستی می گردد .

بله ، مشکلاتی که تیغ برای پوست بوجود می آورد شامل اسکار ، شکستگی مویرگ های نازک حین تراشیدن و لکه های تیره ی دائمی می شود . اما نکته ی مثبت درباره ی تیغ ؟ اثر لایه برداری ملایم آن را می توان به عنوان نکته ی مثبت در نظر گرفت که سلول های مرده ی پوست را از بین می برد .

کرم موبر

محصولات نظیر کرم موبر ویت و دیگر برند ها یک راه حل دائمی به نظر می رسند و می توانند مو را در سطح پوست از بین ببرند . از آنجایی که ریشه ی موها همچنان باقی می ماند و حتی گاها ریشه ها نیز می سوزند ، رویش موها درون پوست احتمال کمتری دارد . اما خطر بزرگ در رابطه با این محصولات این است که بسیار قلیایی هستند و ممکن است با مواد شیمیایی پوست را بسوزاند . اگر کرم موبر برای مدت زیادتر از دستورالعمل روی پوست بماند ، احتمال سوختگی بیشتر می شود . برخی از انواع مو با این کرم ها به خوبی از بین نمی روند و به همین دلیل افراد کرم را بیش از حد نرمال روی پوست نگه می دارند . به این ترتیب پوست هم با مو می سوزد. نوع پوست خود را بشناسید ، اگر پوست حساسی دارید ، بهتر است از این کرم ها دور بمانید . اما اگر در استفاده از این کرم ها مصر هستید ، دستورالعمل روی جعبه را حتما بخوانید .

الکترولیز

الکترولیز کم و بیش با لیزر، که هم سریع تر و هم موثر تر است ، کمرنگ شده . اما اگر هنوز هم دنبال استفاده از این روش هستید ، عفونت ، اسکار و لکه های دائمی از مشکلات احتمالی این روش هستند .

بند انداختن

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند برای ابروها و موهای ریز روی صورت از بند استفاده کنند . طبق نظر متخصصان ، این روشی است که به نظر کمترین آسیب را به پوست می رساند ، زیرا رفتار نسبتا ملایمی با پوست دارد . اما بند انداختن چندان هم بی مشکل نیست . از بند می توانید در نواحی کوچک پوست استفاده کنید، مگر آنکه بخواهید خود را با درد بند انداختن نواحی از بدن مثل پا شکنجه دهید !

وکس

بیشتر متخصصان با هم اتفاق نظر دارند که وکس ، خصوصا در ناحیه ی ابرو ، می تواند آسیب های جدی به پوست وارد آورد . هر بار که از وکس استفاده می کنید ، یک لایه ی نازک از پوست جدا می شود . پوست نواحی اطراف چشم و صورت حساس و آسیب پذیر است . ضمن آنکه غدد چربی دراطراف چشم وجود ندارد و باید روشی بسیار ملایم را برای آن انتخاب کنید . وکس برای بدن خوب است .اما بهتر است برای اطراف ابرو از موچین استفاده کنید .

پزشکان همچنین به خانم های مبتلا به روزاسه و دیگر اختلالات التهابی پوست مثل پسوریازیس و اگزما هشدار می دهند که به طور کلی از وکس صرف نظر کنند . با این حال که وکس مو را ضعیف می کند ، در واقع رشد مو را در سه تا شش ماه اول افزایش می دهد و به این ترتیب نیاز به وکس افزایش پیدا می کند و به همین دلیل هم فعالیت رنگدانه های پوست بیشتر می شود .

کرم هیدروکلرید افلورنتین

خانم هایی که تار موهای ضخیم و مو روی چانه ی خود دارند می توانن از این درمان موثر اما گران استفاده کنند . بعد از تقریبا دو ماه استفاده ، کرم رشد مو را کاهش می دهد . البته عوارض جانبی احتمالی نیز دیده شده که شامل قرمزی موقت و فولیکول های متورم و جوش مانند می شوند . این یک کرم گران قیمت اما نسبتا تایید شده است .

درمان با لیزر

باید بگویم برنده را پیدا کردیم . با این حال که لیزر های قدیمی به پوست های تیره آسیب می زدند و یا روی موهای نازک تاثیر زیادی نداشتند ، لیزر های جدید روی هر نوع مو و پوستی موثر هستند . بعد از استفاده ، موها سر جای خود می مانند اما در طول چهار تا هشت روز می ریزند . با توجه به نوع لیزر ، ممکن است حتی در برخی از نواحی پوست جوانسازی و شکل گیری و تولید کلاژن را مشاهده کنید . روشی که هم موهای زائد را از بین می برد و هم چین و چروک را !

بهترین و بدترین راههای از بین بردن موهای زائد

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

بکارگیری بیش از 7000 مراقب سلامت در پایگاه‌های سلامت