یکی از ساده ترین روشها برای ساخت عروسک، استفاده از جوراب است. شما با استفاده از یک جفت جوراب می توانید یک عروسک نرم و زیبا بسازید. جورابی که انتخاب می کنید، می تواند ساده یا راه راه باشد. برای ساخت این گورخر بامزه بهتر است از یک جوراب راه راه استفاده کنید.

وسایل و مواد مورد نیاز :

یک جفت جوراب پشم شیشه ۵ عدد دکمه در ۳ رنگ قیچی خودکار پاک شونده یا ماژیک نخ و سوزن

روش برش :

۱) در شکل زیر، خط های قرمز نشان دهنده ی برش جورابها است. جوراب ها را به پشت برگردانید و با خودکار پاک شونده یا گچ خیاطی یا … خطوط را با دقت رسم کنید.

عروسک جورابی گورخر

۲) خطوط را قیچی کنید. جوراب سمت راست به سه قسمت تقسیم می شود. قسمت بالای جوراب، تا زیر پاشنه یک برش می خورد و بدن عروسک را تشکیل می دهد و قسمت پایین جوراب (پنجه جوراب) نیز از وسط به دو قسمت تقسیم می شود و دستهای عروسک است.

عروسک جورابی گورخر

۳) جوراب سمت چپ را از روی خطوط قیچی کنید به طوری که قسمت بالای جوراب که دو تکه می شود، گوش های عروسک است و قسمت پایین که یک تکه است، سر عروسک را می سازد. قسمت پاشنه جوراب دور ریز می شود.

عروسک جورابی گورخر

۴) پایین و درز بین دو پا را بدوزید. (جوراب سمت راست) و آنرا با پشم شیشه پر کنید.

عروسک جورابی گورخر

۵) از روی لبه سفید ( جایی که به رنگ آبی وصل شده ) دور تا دور جوراب را کوک بزنید و نخ را بکشید تا کاملا جمع شود و گره بزنید. سپس لبه سفید را به داخل بدن بفرستید.

عروسک جورابی گورخر

۶) تکه پایین جوراب سمت چپ را با پشم شیشه پر کنید و لبه کار را کوک بزنید و جمع کنید در عین حال باید لبه کار را به داخل داده و دوخت را کامل کنید.

عروسک جورابی گورخر

۷) دو تکه دست را بدوزید و با پشم شیشه پر کنید.

عروسک جورابی گورخر

۸) دو تکه گوش را بدوزید و لبه سفید کار را تو گذاشته و مانند تصویر زیر روی هم تا کنید و بدوزید.

عروسک جورابی گورخر

۹) گوش ها را به سر بدوزید. دستها را به بدن بدوزید و سر را روی بدن قرار داده و کوک بزنید.

عروسک جورابی گورخر

۱۰) دو دکمه مشکی را روی یک تکه نمد سفید یا پارچه سفید قرار داده و روی صورت بدوزید. یک دکمه رنگی در جای بینی بدوزید و با نخ مشکی خط بین بینی و دهان و خود دهان را بدوزید.

برای زیبایی بیشتر می توانید دو دکمه رنگی هم جلوی بدن عروسک بدوزید.

عروسک جورابی گورخر

عروسک برای بازی کودک دلبند شما آماده است. حتی می توانید با نظارت خودتان، ساخت این عروسک ساده را به فرزندتان بسپارید تا مهارت هایش تقویت شود.

شاد و سربلند باشید ?