آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر

تمیز کردن مایکروفر را می‌توانید با استفاده از روش‌های ساده‌ای که در اینجا گفته شده انجام دهید. استفاده از جوش شیرین، لیمو، مواد شوینده و نمک می‌تواند کمک شایانی در درخشان شدن مایکروفر شما کند.

تمیز کردن مایکروفر شاید کار سختی به نظر برسد و اگر بخواهید این کار را با روش‌های معمولی مثل شستن با مایع ظرفویی و اسفنج انجام دهید علاوه بر اینکه دشوار است ممکن است به دستگاه شما آسیب برساند. اکنون ستاره با شما می‌آموزد که چگونه با صرف کمترین زمان و بدون خستگی مایکروفر خود را تمیز کنید.

۱- تمیز کردن دیواره های مایکروفر با جوش شیرین

یک فنجان جوش شیرین را با یک قاشق غذاخوری از مایع ظرفشویی و آب مخلوط کنید. مخلوط باید به یک خمیر دندان غلیظ شبیه باشد. مخلوط را به طور یکنواخت بر روی مناطق کثیف پخش کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند سپس آن را پاک کرده و محل را خشک کنید.

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر

۲- تمیز کردن درب مایکروفر

روش اول: اگر درب مایکروفر کثیف است، مقداری جوش شیرین را روی سطح آن بپاشید. سپس یک دستمال را در آب صابون و یا مخلوطی از آب و مایع ظرفشویی مرطوب کنید و روی جوش شیرین‌ها پهن کنید. اجازه دهید دستمال به مدت ۱۵ دقیقه بماند، سپس دستمال را با حرکات دایره‌ای روی درب بکشید و آن را پاک کنید.

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


روش دوم: ۱ قاشق غذاخوری روغن گیاهی را با ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید و آن را در مایکروفر بریزید و بعد از چند دقیقه آن را تمیز کنید. خواهید دید که درب مایکروفر شما تمیز و درخشان می‌شود.

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر

همچنین بخوانید: 14 کاربرد حیرت انگیز جوش شیرین

۳- تمیز کردن بدنه مایکروفر

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


یک راه عالی برای تمیز و درخشان کردن سطوحی که با فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند مثل مایکروویو، تستر و... الکل است. برای تمیز کردن مایکروفر، فقط چند قطره الکل را روی یک پارچه نرم ریخته و روی بدنه آن بکشید.

۴- تمیز کردن داخل مایکروفر

روش اول: لیمو یک ضدعفونی کننده عالی است که می‌تواند روغن، جرم و چربی را از سطوح پاک کند. علاوه بر این، می‌تواند سطوح را در برابر رشد قارچ و انگل محافظت کند و یک خوشبو کننده طبیعی هوا است.

۳ قاشق غذاخوری آب لیمو را در ۴۰۰ میلی لیتر آب ریخته و ظرف آن را به مدت ۱۰ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. داخل مایکروفر کاملا تمیز می‌شود.

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


روش دوم: برای تمیز کردن مایکروفر به کاسه مخصوص قرار گیری در مایکروفر، آب (۱۳-۱۷ میلی لیتر)، و ۲ قاشق غذاخوری سرکه ۹ درصد یا ۱ قاشق چای خوری اسانس سرکه ۷۰ درصد نیاز دارید.

آب را داخل کاسه بریزید و سرکه را به آن اضافه کنید، محلول را داخل مایکروفر بگذارید و آن را به مدت ۵ دقیقه یا به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه (بسته به درجه کثیفی دیواره‌ها) روشن کنید. اکنون بخار سرکه بعد از زمان کوتاهی دوده و کثیفی را روی دیواره‌ها نرم و حل می‌کند، سپس شما باید با یک دستمال یا اسفنج داخل آن را بشویید. برای این کار حتما از دستکش پلاستیکی استفاده کنید.

روش سوم: ساده‌ترین راه برای تمیز کردن دیواره‌های داخلی مایکروفر این است که یک کاسه‌ی شیشه‌ای مقاوم به حرارت را با آب پر کنید، سپس مایکروفر را به مدت ۲ دقیقه با درجه حرارت بالا روشن کنید، بعد از اتمام کار داخل آن را با یک تکه پارچه‌ی نرم پاک کنید. بخار، مواد چسبناک را نرم خواهد کرد و باعث سهولت در پاک کردن آن‌ها می‌شود.

۵- تمیز کردن کف و سینی گردون مایکروفر

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


برای پاک کردن چربی و آلودگی‌های کف یا سینی مایکروفر، به اندازه برابر جوش شیرین و آب (دو قاشق غذا خوری جوش شیرین و دو قاشق غذا خوری آب) را مخلوط کرده و آن را به قسمت‌های چرب و کثیف شده بمالید. بعد از ۵ الی ۶ دقیقه، جوش شیرین را با یک اسفنج یا پارچه‌ی مرطوب پاک کنید و باقی مانده مواد را با دستمال کاغذی تمیز کنید.

نکته: اسفنج و اسکاج های ظرفشویی را استریل کنید

آموزش تمیز کردن قسمت‌های مختلف مایکروفر


اسفنج یا اسکاج آشپزخانه بسیار سریع کثیف و به خانه‌ای امن برای بسیاری از باکتری‌های مضر تبدیل می‌شود که پس از استفاده از این اسفنج ها، آن‌ها را به ظروف شما منتقل می‌کند.
برای جلوگیری از این آسیب، می‌توانید اسفنج مرطوب را با درجه بالا در مایکروفر بگذارید و آن را به مدت ۲ دقیقه حرارت دهید. مطمئن شوید که هیچ فلزی در اسفنج وجود ندارد و اجازه دهید قبل از مصرف خنک بشود.

همچنین بخوانید: ۱۰ ترفند مهم و کارآمد برای تمیز کردن خانه


گروه خانه داری ستاره

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟