سفر با حیوانات خانگی


یه سری سفرها وجود دارن که بدون بهترین دوست پشمالوتون خوش نمی گذره. سفر با حیوانات خانگی می تونه یه ماجراجویی پیچیده باشه، اما اگر برای این نوع سفر آماده باشین، می تونین خیلی خوش بگذرونین. چه بخواین به یک سفر طولانی مدت برید و یا فقط برای آخر هفته برنامه داشته باشین، دونستن یه سری نکات و راهنمایی ها برای بودن کنار بهترین دوست انسان خالی از لطف...

یه سری سفرها وجود دارن که بدون بهترین دوست پشمالوتون خوش نمی گذره. سفر با حیوانات خانگی می تونه یه ماجراجویی پیچیده باشه، اما اگر برای این نوع سفر آماده باشین، می تونین خیلی خوش بگذرونین. چه بخواین به یک سفر طولانی مدت برید و یا فقط برای آخر هفته برنامه داشته باشین، دونستن یه سری نکات و راهنمایی ها برای بودن کنار بهترین دوست انسان خالی از لطف نیست.

راهنمای عمومی برای سفر با حیوان خانگی

بررسی کنید که آیا اجازه همراه داشتن حیوانات خانگی رو دارید؟

بسیاری از مقصدها به راحتی اجازه نمیدن حیوانات خانگی همراه داشته باشین. مثلاَ، هاوایی یک دوره قرنطینه ۱۲۰ روزه برای سگ ها و گربه ها داره، چون در هاوایی بیماری هاری اصلا وجود نداره. با این حال، سگ ها و گربه ها اگه شرایط ویژه داشته باشن میتونن قبل از ورود به کشور و بعد از بازرسی در فرودگاه بین المللی هونولولو فقط پنج روز یا کمتر قرنطینه بشن و یا حتی اصلا قرنطینه نشن و مستقیم وارد کشور بشن.

فکر هزینه کم رو از سرتون بیرون کنید.

سفر با حیوان خانگی تون می تونه هزینه اضافی داشته باشه، مثل هزینه نگهداری در صندوق (صندوق مخصوص حمل حیوان خانگی)، هزینه های هتل، اسباب بازی ها، مواد غذایی اضافی، صورت حساب های غیرمنتظره دامپزشکان توی یه کشور دیگه و غیره. مخارج رو بدونید و کمی بالا و پایین رفتن هزینه ها رو برای داشتن اتاق های بزرگ تر برای نگه داری از حیوان خانگی تون قبول کنید.

از یک کارت یا سند معتبر شناسایی استفاده کنید.

یک پلاک روی یقه حیوان خانگی تون بذارید که شامل اطلاعات واکسیناسیون، اسم، آدرس و شماره تلفن خودتون و شماره های تماس محلی باشه. کی میدونه؛ شاید این بتونه جون حیوان خانگی تون رو نجات بده.

حیوان خانگی خود را تربیت کنید. زمانی که در سفر هستین، یه حیوان خانگی که به حرف شما گوش میده، زحمت خیلی کمتری برای شما داره تا یه کوچولوی پر دردسر.

سفر با حیوانات خانگی

درباره سلامت حیوان خانگی خود اطلاع داشته باشین.

دونستن یه سری اطلاعات در مورد دمای طبیعی بدن، میزان ضربان قلب و تنفس، داروهای تجویزی و سایر مسائل مربوط به سلامت حیوان خانگی می تونه باعث صرفه جویی در زمان، استرس و هزینه در سفر بشه. با دامپزشک حیوان تون مشورت کنین و یه چک لیست از این مسائل تهیه کنین.

یک کیت (جعبه) کمک های اولیه حیوانات رو همراه داشته باشید.

دماسنج حیوان خانگی، قیچی (موزن)، گاز، پماد آنتی بیوتیک، قطره گوش و غیره که در اکثر فروشگاه ها هم موجود هست. برای لیست کامل با دامپزشک خودتون مشورت کنین.

یک صندوق مخصوص داشته باشید.

جعبه حیوانات خانگی چیزی نیست که بخواین اونو نادیده بگیرین. این صندوق باید برای حیوان خانگی تون محکم و مناسب باشه. جعبه ای که خیلی کوچک است اصلا راحت نیست؛ و جعبه ای هم که بیش از حد بزرگه اجازه می ده که موقع بازرسی حیوان خانگی تون بالا و پایین بپره و اجازه نده بازرسی خوب پیش بره. اگر حیوان را در هواپیما آوردید، مطمئن باشین که دستورالعمل های شرکت هواپیمایی رو در مورد اندازه، وزن، جنس و طراحی جعبه خوندید. جعبه های تأیید شده توسط هواپیمایی باید در دو طرفشون (علاوه بر در) تهویه و سینی غذا و آب داشته باشن که، در صورتی که هواپیما تاخیر داشت، نیازی نداشته باشین حیوانتون رو از صندوق بیرون بیارید و بهش غذا بدین.

سفر با حیوانات خانگی

اکثر جعبه ها یه برچسب دارن که نشون می ده یه حیوان داخل جعبه ست. اگه حیوان خانگی تون رو توی خونه آموزش دادین، در نظر داشته باشین که یک پتو، ملحفه یا کوسن برای راحتیش همراهتون داشته باشین. اگر اون توی خانه آموزش ندیده باشه، یک زیرانداز تمیز قابل حمل گزینه ی بهتریه.

جعبه، حیوان خانگی شما رو آموزش می ده.

نباید آموزش و تربیت حیوان خانگی تون رو به زمان یه پرواز طولانی و یا یک اتاق هتل خالی موکول کنین که حیوانتون با جعبه اش آشنا بشه. قبل از سفر یه جعبه بخرین، و با حیوان خانگی خود کار کنید تا زمانی که با صندوقش آشنا و راحت بشه. تکنیک های آموزش عادی باید جواب بده، مانند استفاده از غذا، تشکر و مسایل دیگه برای آماده سازی حیوان خانگی تون برای ماندن در جعبه.

سفر با حیوانات خانگی

هتل

هتل هایی رو پیدا کنید که اجازه ی ورود به حیوانات میدن.

بسیاری از هتل ها حیوانات خانگی رو با کمال میل می پذیرن، مانند Kimpton و La Quinta Inns Suites. لیستی از محل های دیگه که با نگهداری از حیوان خانگی مشکلی ندارن تهیه کنید، برای این کار از سایت های PetsWelcome.com، BringFido.com، Pet-Friendly-Hotels.net و PetFriendly.ca می تونید کمک بگیرید.

اقامت در طبقه پایین.

در صورتی که در طبقه همکف قرار دارید، بردن و آوردن حیوان خانگی تون بسیار بسیار آسان تر خواهد بود – چون هیچ آسانسور و پله ای نداره و برخوردی با بقیه مهمانای هتل نخواهید داشت یا اینکه بسیار کم باهاشون روبه رو میشین.

حیوان خانگی خود را تمیز نگه دارید.

قبل از آوردن اون به هتل، کثیفی ها، خاک و آب رو از بدن حیوانات خانگی تون پاک کنید. اگر حیوان خانگی شما فرش یا ملحفه هتل رو لکه دار کنه، ممکنه مجبور بشید هزینه های تمیز کردن یا حتی خرید فرش یا ملحفه جدید رو بپردازید.

سفر با حیوانات خانگی

حیوان خانگی تون را در جعبه نگه دارید.

مطمئن باشین کارکنان هتل، بقیه مهمانا و خود حیوان خانگی تون احتمالا بیشترین بهره رو از این قضیه می برن. به این ترتیب، حیوان خانگی شما می تونه در محیط های آشنا استراحت کند، اتاق تون تمیز میشه و شما هم می تونید استراحت کنید. حیوان خانگی تون رو بدون قلاده و مراقب نذارید.

از علامت “لطفاَ مزاحم نشوید” استفاده کنید.

اگر مجبور باشید حیوان خانگی تون رو توی اتاق تنها بذارید، علامت “لطفا مزاحم نشوید” را روی در قرار بدین، بنابراین کارکنان هتل وارد نمیشن و با دیدن حیوان خانگی تون وحشت نمی کنن.

حیوان خانگی تون رو در مناطق تایید شده به پیاده روی ببرید.

از مدیریت هتل بپرسید که آیا آنها جایی رو برای پیاده روی کردن حیوانات میشناسن، و سعی کنید حیوان خانگی تون رو توی همون منطقه مشخص شده نگه دارید.

سفر با حیوانات خانگی

یه سوئیت اجاره ای برای تعطیلات (vacation rental) پیدا کنید.

اگر مشکل پیدا کردن هتل هایی که حیوان خانگی را می پذیرند دارید، می تونید از طریق یه سایت مانند Airbnb یا FlipKey یه سوئیت برای تعطیلات پیدا کنید؛ بعضی از مالکان این سوئیت ها اجازه همراه داشتن حیوانات خانگی رو می دهند.

سفر با حیوانات خانگی

اتومبیل

حیوان خانگی تون رو بدون مراقب نذارید.

این یکی از مهمترین “نباید” ها برای صاحبان حیوان خانگیه. حتی زمانی که دمای هوا معتدله، یه ماشین می تواند بطور خطرناکی گرم یا سرد بشه. در اکثر موارد، اگه حیوان خانگی تون رو توی ماشین تنها بذارین، در واقع او را در معرض خطر قرار دادین.

بعضی “نبایدها” ی دیگه:

اجازه ندین حیوان خانگی شما سرش رو از پنجره بیرون ببره. حیوان خانگی تون رو توی ماشین آزاد نذارید؛ از یک قلاده بند دار که به یه صندلی یا صندوق محکم گره خورده، استفاده کنید. و اجازه ندید که حیوان خانگی تون روی صندلی کنار راننده بشینه. این هم برای حیوان خطرناکه و هم راننده رو منحرف می کنه.

حیوان خانگی تون رو مدام پیاده کنید.

حتما در نظر داشته باشین که باید مدام ماشین تون رو یه جا نگه دارید و حیوان تون رو از ماشین بیرون بیارید. بسیاری از حیوانات خانگی دوست دارن جست و خیز کنن، و ممکنه لازم باشه موقع مسافرت بیشتر از زمانی که توی خونه هستن، بیرون برن و بازی کنن.

غذا و آب مناسب را فراهم کنید.

شما همیشه باید غذا و آب در ماشین داشته باشین – گرمای وسیله نقلیه، استرس مسافرت و هیجان حیوان خانگی تون بیشتر اوقات باعث تشنگی بیشتر اون میشه.

نذارید حیوان خانگی تون بخاطر توی ماشین بودن حالت تهوع بگیره.

حیوانات خانگی درست مانند انسانها مستعد حالت تهوع هستن، حتی شاید بیشتر از آدم ها. پنجره ها رو خیلی کم باز کرده و مدام از ماشین پیاده شون کنید، و البته داروهایزیادی هم در فروشگاه های حیوان خانگی و داروخانه های دامپزشکی برای این منظور وجود داره. برای کسب اطلاعات بیشتر با دامپزشک خودتون مشورت کنید.

سفر با حیوانات خانگی

هواپیما

خطوط هوایی برای الزامات سفر حیوانات متفاوت است.

از یه سایت مانند PetTravel یا Fido برای پیدا کردن یک لیست کامل به روز شده از قوانین هر هواپیمایی بازدید کنین و سعی کنین بفهمین که آیا حیوان خانگی تون در کابین با شما مسافرت می کنه یا باید در قسمت مخصوص حمل بشه. برای این کار مهمه که به جای رزرو آنلاین، تلفنی نسبت به گرفتن بلیط اقدام کنین – چون که معمولا تلفنی همه ی این سوالات رو از شما می پرسند.

حیوانات آرام و سالم در بسیاری از خطوط هوایی در کابین پذیرفته می شوند.

داشتن گواهی پزشکی و بهداشت حیوانات، خیلی به شما کمک می کنه. معمولا برای دریافت مجوز یه یادداشت از متخصص بهداشت روان که توضیح بده صاحب نباید از حیوان خانگیش جدا بشه، کافیه، اما داشتن اطلاعات بیشتر هم ضرر نداره.

راحتی حیوان خانگی تون رو در نظر بگیرید.

پروازهای بدون توقف رو انتخاب کنید و اگه سفر ضروری نیست، مخصوصا در ماه هایی که آب و هوا نامساعده، راه دور نرید. بسیاری از شرکت های هواپیمایی حیوانات خانگی که با آرامبخش آرام شدند رو نمی پذیرند، اگه حیوان خانگی تون عصبیه، یه آرامبخش طبیعی مخصوص حیوانات رو انتخاب کنید. مراقبت قبل از پرواز به اندازه زمان پرواز اهمیت داره. حتما در روزهای پیش از سفر به خوبی به حیوان خانگی تون آب بدید.

سفر با حیوانات خانگی

قطار

در ساعت شلوغی رفت و آمد نکنید.

زمانبندی سفرتان را در نظر بگیرید و سعی کنین تا آنجا که ممکنه در ساعت های شلوغ با قطار جابه جا نشید. مسافرت با قطار در زمان هایی که خیلی شلوغه، مثله صبح زود، فقط باعث استرس و اضطراب حیوان خانگی تون میشه.

صندلی تون رو در جایی انتخاب کنید که آرام باشه. سعی کنین جایی بشینید که خلوت باشه، چون نبودن آدم های زیاد اطراف حیوان خانگی تون اجازه میده که با محیط راحت تر باشه. حیوان تون رو تشویق کنید که زیر صندلی یا میز شما بشینه، و همیشه حواستون به دم یا دست و پای حیوان تون باشه که کسی پا روش نذاره.

مراقب حیوانات دیگه باشید.

مطمئنا شما دوست ندارید حیوان خانگی تون با حیوانات دیگه توی قطار مشغول بازی و سر و صدا بشه و سفر رو برای بقیه مختل کنن.

با احتیاط قطار را ترک کنید. موقع پیاده شدن از قطار حواستون رو کاملا جمع کنید. ممکنه حیوان شما بخاطر فاصله سکو تا زمین استرس پیدا کنه. اون رو آروم بغل کنید و روی زمین بذارید.

سفر با حیوانات خانگی

کشتی

اکثر کشتی های محلی با مسافرین حیوانات خانگی خوب هستن اجازه ی همراه داشتن حیوان رو به آنها میدن، اما کشتی های کروز و کشتی هایی که به مسافت های طولانی میرن اینطور نیستن، البته کشتی های Cunard’sQueen Mary II بطور قابل توجهی استثناء هستند.

یه نکته بین المللی

در آخر هم اینو همیشه یادتون باشه که مراحل بردن حیوان خانگی به خارج از کشور، کمی سخت، اما قابل کنترله. شما باید با اداره دامپزشکی کشوری که از آنجا خارج می شید تماس بگیرید – حتی اگر شما توی کشور اصلی محل اقامت دائمی تون نباشید و در واقع توی یه کشور دیگر مسافر باشین. حتما از آنها بخواهید که مقررات، آزمایش ها و فرم های مورد نیاز رو برای شما بطور مفصل توضیح بدهند. و اینکه باید با هر کنسولگری یا سفارت کشوری که به آنجا سفر می کنین برای اطلاع از هرگونه شرایط اضافی برای ورود حیوانات، تماس بگیرید.

سفر با حیوانات خانگی

سفر با حیوانات خانگیسفر با حیوانات خانگی

ثریا

More Posts



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

اخذ اقامت دومینیکا با شریف تریپ