مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه


مدارک و مراحل مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه در شهرهای مختلف این کشور متغیر است. با خرید ملک در استانبول می توانید اقامت بگیرید؛ اما این در حالیست که در برخی از شهرهای ترکیه این امکان وجود ندارد. ما در این مطلب شرایط اقامت در شهرهای مختلف ترکیه را مورد بررسی قرار می دهیم.

مدارک و مراحل مورد نیاز برای دریافت اقامت ترکیه در شهرهای مختلف این کشور متغیر است. با خرید ملک در استانبول می‌توانید اقامت بگیرید؛ اما این در حالیست که در برخی از شهرهای ترکیه این امکان وجود ندارد. ما در این مطلب شرایط اقامت در شهرهای مختلف ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

اخذ اقامت ترکیه در شهرهای مختلف ترکیه

حتما در مورد اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک زیاد شنیده‌اید؛ اما لازم است بدانید که این قانون به طور قطعی در بیشتر شهرهای شرقی ترکیه، نظیر وان، قابل اجرا نیست. برخی شهرها مانند ازمیر، بورسا و آنتالیا قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای اعطای اقامت از طریق خرید ملک دارند. این قوانین سخت‌گیرانه شامل موارد زیر می‌باشد. مامورین اداره مهاجرت در مورد آدرس ملک تحقیق می‌کنند. در بیشتر موارد هزینه‌ای حدود 6000 دلار درخواست می‌کنند. در زمان اخذ زمان مصاحبه فرد باید در ترکیه حضور داشته باشد. البته امتیاز ویژه این شهرها این است که زمان مصاحبه طی یک هفته یا یک ماه مشخص می‌شود. معمولا با خرید ملک در این شهرها اقامت شش یا یک ساله اعطا می‌شود.

مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه

اخذ اقامت ترکیه در استانبول

در استانبول، مراحل اخذ اقامت راحت‌تر است. کنترل مدارک به سختی شهرهای دیگر ترکیه نیست و افراد تنها با رعایت شرایط زیر می‌توانند اقامت ترکیه بگیرند.

آدرس ارائه شده در اجاره نامه مطابق آدرس ثبت شده در سیستم باشد. احراز هویت مادر افراد زیر 18 سال باید از طریق برگه گواهی تولد انجام شود.

مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه

مدارک و مراحل مورد نیاز برای دریافت اقامت در استانبول

اجاره‌نامه تایید شده توسط دفترخانه برگه بیمه سلامت یک تا دو ساله هزینه‌های واریزی اداره مهاجرت 4 قطعه عکس کپی پاسپورت زمان مصاحبه طی سه ماه مشخص می‌شود. هم‌چنین کارت اقامت در زمانی بین یک هفته تا سه ماه ارسال می‌شود. با تهیه این مدارک و پشت سر گذاشتن مراحل فوق می‌توانید به راحتی اقامت دوساله ترکیه را دریافت کنید.

1397/10/20 | کد مطلب: 4392
برچسب‌ها: استانبولترکیه
مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه
مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه سیما رفیعی
مقایسه دریافت اقامت ترکیه در استانبول و دیگر شهرهای ترکیه

کارشناس ارشد فلسفه غرب، علاقه‌مند به سینما، مطالعه و ورزش


تهیه و تدوین: تحریریه دالاهو
لطفا در نشر دانسته‌های خود کوشا باشید.
برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب‌سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.


به اشتراک بگذارید:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

روستای شکر آباد تهران