ضابطین قضایی و انتظامی نتوانستند مانع تخریب 2 اثر تاریخی شوند


ضابطین قضایی و انتظامی نتوانستند مانع تخریب 2 اثر تاریخی شوند

شیراز _ عضو شورای شهر شیراز گفت: جای تعجب و تاسف است که در زمان تخریب 2 اثر تاریخی در شیراز از ورود ضابطین قضایی و انتظامی جهت جلوگیری از تخریب ممانعت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سولماز دهقانی عصر دوشنبه در صحن علنی شورای شهر شیراز افزود: تخریب شبانه ۲ خانه تاریخی ثبت ملی شده در مجاورت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با هیچ منطقی قابل توجیه نیست و جای تاسف دارد.

وی ادامه داد: جای تعجب و تاسف است که در زمان تخریب این ۲ اثر از ورود ضابطین قضایی و انتظامی جهت جلوگیری از تخریب ممانعت شده است.

عضو شورای شهر شیراز یادآور شد: طبق ماده ۵۵۸ قانون مجازات اسلامی هرکس به تمامی و یا بخشی از ابنیه، اماکن و... خرابی وارد کند علاوه بر جبران خسارت به حبس از ۱ تا ۱۰ سال محکوم می شود.

دهقانی ادامه داد: شورای شهر به عنوان نهادی برآمده از اراده مردم ضمن محکوم کردن این حرکت که در ادامه روند تخریب سال های گذشته روی داده و مخالفت شوراهای گذشته را نیز به همراه داشته خواهان شناسایی و برخورد قانونی با مسئولین این کار است.

وی تاکید کرد: از شهردار شیراز انتظار داریم با توجه به نقش حفاظتی و نطارتی شهرداری شیراز از بناهای شهر، با ورود به این موضوع و استفاده از ابزارهای قانونی، این قضیه را پیگیری و نتیجه را به شورا اعلام کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان