جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه


جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز 2 سال9ماه با4میلیاردتومان هزینه سامانه اتوبوس تندرو BRT= Bus Rapid Transit  نخستین فاز خطوط اتوبوس بی.آر.تی رشت در حالی افتتاح شد که آغاز اجرای آن از سوم...

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز ۲ سال۹ماه با۴میلیاردتومان هزینه

سامانه اتوبوس تندرو BRT= Bus Rapid Transit

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

نخستین فاز خطوط اتوبوس بی.آر.تی رشت در حالی افتتاح شد که آغاز اجرای آن از سوم خرداد ماه سال ۹۴ با حواشی متعددی همراه بود، به طوری که قطع درختان مسیر اجرای خطوط بی.آر.تی،ایجاد اختلال در حمل و نقل و جابجایی شهروندان و کسبه ساکن در این مسیر و نرسیدن به موقع اتوبوس ها از جمله این حواشی بودند. فاز نخست خطوط بی.آر.تی رشت از میدان دکتر حشمت آغاز شد و تا میدان مصلی این شهر ادامه داشته است. پس از گذشت یک سال از آغاز کلنگ زنی اجرای پروژه بی.آر.تی، نخستین خط اتوبوس‌های تندرو رشت، با فعالیت ۱۵ اتوبوس در این شهر به راه افتاد و در نهایت در کمتر از دو سال شاهد جمع آوری مسیر بی.آر.تی در شهر رشت هستیم.

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

سید امیرحسین علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص جمع آوری مسیر بی آرتی رشت گفت:مسیر بی.آر.تی رشت که در شورای سوم مقرر شده بود در طی سال ها ردیف بودجه ای برای آن در نظر گرفته شد و در شورای چهارم رشت بدون مصوبه شورای شهر با مجوز شورای ترافیک اجرایی شد.

وی ادامه داد: بعد از ایجاد بی.آر.تی شاهد افزایش آمار تصادفات در این نقطه از شهر بوده‌ایم و متاسفانه مسیر بی.آر.تی به یک منطقه حادثه خیز تبدیل شده است و ۶ نفر بر اثر تصادف جان خود را از دست دادند.

رئیس شورای شهر رشت تاکید کرد: نرده‌های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی از پنجشنبه شب تا صبح جمعه، ۴ اسفند در مسیر میدان فرهنگ تا میدان حشمت منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت، از سوی شهرداری کلانشهر رشت جمع آوری شد و برنامه دیگری برای جمع آوری نرده‌ها در سایر مسیرها نداریم و در مجموع، ۲ هزار و ۸۰۰ متر نرده در کلانشهر رشت نصب شد که ۸۰۰ متر آن جمع آوری شده است.

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

علوی اضافه کرد: در سال ۹۳ با توجه به فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان عمومی تزریق شد و مصوب کردیم ۱۰۰ اتوبوس را در ۶ ماه آینده به ناوگان عمومی شهر رشت اضافه کنیم.

وی متذکر شد: هزینه هایی برای اجرای این پروژه صورت گرفته است و قطعا شاهد هدررفت بخشی از منابع دولتی در این زمینه بوده ایم و ما نمی‌توانیم منکر این امر شویم اما با برداشتن میله های بی.آر.تی جلوی ضررهای بزرگ‌تر گرفته شده و حفظ جان و آرامش مردم برای ما بیش از همه چیز مهم است./ شنبه ۵ اسفند ماه، ۱۳۹۶ایسنا

***

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت خاطر نشان کرد: همچنین بر اساس این مصوبه، کلانشهر رشت تا سال ۱۴۰۰ بایستی پنج خط ویژه داشته باشد که خط ویژه نیازی به نرده های نصب شده، ندارد و تنها بی.آر.تی نیاز به جداکننده دارد.
وی با اشاره به ضرورت توجه به امنیت جان مردم خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس گزارش پلیس مبنی بر تصادفات منجر به فوت پس از ایجاد نرده های ویژه بی.آر.تی در این مسیر، این امر می تواند دلیل دیگری برای جمع آوری نرده ها در مسیر میدان فرهنگ تا حشمت باشد.
به گفته جمشیدپور، نرده ها در مسیر میدان فرهنگ تا حشمت جمع آوری شده و برنامه دیگری برای جمع آوری نرده ها در سایر مسیرها نداریم و در مجموع، ۲ هزار و ۸۰۰ متر نصب نرده در کلانشهر رشت داشتیم که ۸۰۰ متر آن جمع آوری شده است.
وی با تاکید بر این مطلب که شهرداری با جمع آوری این نرده ها هزینه ای متحمل نشده، یادآور شد: ایستگاه های سرپوشیده جمع آوری شده، به ایستگاه مسکن مهر که مورد تقاضای مردم آن منطقه بوده، منتقل و در آنجا نصب می شود و نرده ها نیز در طرح استخر عینک، مورد استفاده قرار می گیرند.
وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مبنی بر انتشار برخی آمارها در فضای مجازی در رابطه با هزینه های هنگفت برای نصب این نرده ها در زمان قبلی و نیز خسارت های وارده برای جمع آوری این نرده ها در زمان کنونی گفت: شهرداری رشت برای نصب نرده ها در مسیر میدان حشمت تا فرهنگ، ۶۰۰ میلیون تومان و علاوه بر این مسیر به اضافه سایر مسیرها در مجموع برای ۲ هزار و ۸۰۰ متر نرده، کمتر از ۲ میلیارد تومان هزینه کرده که بر اساس توضیحات داده شده، شهرداری با جمع آوری این نرده ها، هیچ هزینه ای را متحمل نشده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت همچنین درباره فعالیت اتوبوس ها در مسیر جمع آوری نرده های بی.آر.تی خاطرنشان کرد: اتوبوس ها مانند روزهای گذشته به فعالیت خود ادامه می دهند، اتوبوسی در این مسیر کاهش نمی یابد و برای افزایش اتوبوس ها در این مسیر نیز برنامه داریم.
نرده های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی از پنجشنبه شب تا صبح دیروز (جمعه) در مسیر میدان فرهنگ تا میدان حشمت منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت، از سوی شهرداری کلانشهر رشت جمع آوری شد. رشت حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت ثابت دارد که به طور متوسط ، این تعداد در طول روز به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می رسد./۰۵ اسفند ۱۳۹۶ ایرنا

***

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

رشت- خطوط بی آرتی رشت که با حواشی متعدد و به رغم مخالفت کسبه ها و اعضای شورای شهر در خرداد ماه ۹۴ طرح آن اجرا شد در اسفند ماه ۹۶ جمع آوری شد.

خطوط بی آرتی رشت که با حواشی متعدد و به رغم مخالفت کسبه ها و اعضای شورای شهر و در زمان شورای چهارم و شهردار محمد علی ثابت قدم در خرداد ماه ۹۴ طرح آن اجرا شد بعد از گذشت دو سال به دلیل جانمایی نامناسب و به تبع آن خسارتهای جانی و مالی به عابرین ، موتور سواران و رانندگان عملا در اسفند ماه ۹۶ جمع آوری شد.

از شب سوم اسفندماه امسال جمع‌آوری نرده‌های خطوط بی آر تی به دستور شورای پنجم رشت در حال جمع‌آوری است و در این میان شهروندان نظاره ‌گر هدر رفتن هزینه‌های مادی و معنوی هزینه شده برای اجرای این پروژه هستند.

این پروژه نه تنها بار مالی فراوانی را به شهرداری تحمیل کرده بود بلکه با اجرای این پروژه عملاً کسب‌ وکار کسبه از رونق افتاد و روزبه ‌روز کسبه دو طرف خطوط بی آرتی مشتریان خود را از دست دادند بطوریکه برخی از آنها حاضر شدند به جای دیگر نقل مکان کنند.

به گفته شورایی ها اجرای پروژه بی آر تی مصوبه شورای چهارم رشت را به همراه نداشت و اجرای بی آر تی در مسیری که جزو ورودی اصلی شهر بود اشتباه محض بود.

اتخاذ تصمیمات غیر کارشناسانه و موقتی از سوی مدیران همچون قطع شبانه ۳۷ اصله درخت کهن‌سال در راستای اجرای این پروژه و هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال و بازتاب آن در رسانه‌های ملی از اتفاقات ناگواری بود که در اذهان عمومی باقی‌مانده است.

گفتنی است ، نرده های ویژه عبور اتوبوس های بی.آر.تی از پنجشنبه شب تا صبح دیروز (جمعه) در مسیر میدان فرهنگ تا میدان حشمت منتهی به پیاده راه فرهنگی رشت، از سوی شهرداری کلانشهر رشت جمع آوری شد.

مردم رشت از تلاشهای مسئولین پیگیر این مسئله بخصوص شورای حمل و نقل و ترافیک و راهنمایی و رانندگی رشت تشکر و قدردانی کردند./قدس

*** برای اجرای ان بیش از ۴۰ میلیارد ریال هزینه گردید

مراسم افتتاح خط ویژه روزی بود که با اعتراض یک شهروند همراه بود که افتتاح این مسیر را مثل پیاده راه به صلاح نمی دانست و گفته بود که این طرح فقط روی کاغذ جواب می دهد . این سخنان آن شهروند برخورد نیروی انتظامی را در پی داشت و از آن مهم تر سخنان سخنرانان مراسم را تحت الشعاع خود قرار داد به طوری که

رئیس کمیسیون وقت ترافیک شورای شهر رشت اعلام داشت: «چرخ توسعه در رشت به حرکت درآمده و باز نمی ماند» ثابت قدم( شهردار وقت) هم گفت: «منافع عمومی بزرگ‌تر از آن است که منافع خصوصی دیده شود و مشکلات سر راه مانند بادی هستند که نمی‌توانند در مسیر حرکت ما مشکلی ایجاد کند

این سخنان و ادعاها در بستری شکل گرفته که امروز بسیاری از آن ها به منتقد همان خط ویژه بدل شده اند. همان هایی که آن روز کنار اتوبوس ها عکس می گرفتند امروز می گویند این طرح اشتباه بود./گیل خبر

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

خبرگزاری فارس :

محمدعلی ثابت‌قدم شهردار سابق رشت و کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای چهارم اصرار فراوانی به اجرای این پروژه داشتند

از شب سوم اسفندماه سال امسال جمع‌آوری نرده‌های خطوط بی آر تی به دستور شورای پنجم رشت در حال جمع‌آوری است و در این میان شهروندان نظاره‌گر هدر رفتن هزینه‌های مادی و معنوی هزینه شده برای اجرای این پروژه هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: اجرای پروژه بی آر تی مصوبه شورای چهارم رشت را به همراه نداشت !

سید امیرحسین علوی با ابراز گلایه از اتفاقات پیرامون خطوط بی آر تی رشت گفت: اجرای بی آر تی در مسیری که جزو ورودی اصلی شهر است اشتباه محض بود.

وی افزود: اجرای بی آر تی در شورای سوم مطرح‌شده بود و در شورای چهارم تنها یک ردیف بودجه برای آن در نظر گرفته شد.

علوی با بیان اینکه اجرای بی آر تی نیازمند مصوبه شورای چهارم بود تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورا هر پروژه‌ای که مصوبه آن مربوط به شورای ادوار قبل‌تر است برای اجرا در شورای جدید نیازمند تصویب دوباره بوده و این مهم درباره پروژه بی آر تی رشت نادیده گرفته شد.

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

سی امین جلسه شورای شهر رشت صبح امروز در عمارت شورا برگزار شد./۲اسفند۱۳۹۶دیارمیرزا

امیرحسین علوی رئیس شورای شهر رشت نیز با بیان اینکه امروز در صحن شورا، مسعود نصرتی شهردار رشت نیز حضور دارند

نصرتی: اگر خیابانها یک طرفه نشود باید نرده های بی آر تی را جمع آوری کنیم

لایحه رینگ هسته ای مرکزی شهر رشت در ادامه جلسه شورا بررسی شد.

در مورد این لایحه نصرتی شهردار رشت گفت: مشاوران در دو روز گذشته مطالعات زیادی را انجام دادند و با توجه به لایحه خیابانهای مشخص شده پتاسیل یک طرفه شدن را دارد. اتوبوس‌ها در این مسیرها قابل تردد هستند.

نصرتی شهردار رشت گفت: موافقت شورای ترافیک شهرستان را داریم. این رینگ در اسفند ماه میتواند مورد استفاده قرار گیرد و اگر قرار است که مصوب نشود بهتر است به سراغ جمع آوری نرده ها برویم.

در ادامه فاطمه شیرزاد: بهتر است این لایحه پخته تر شود و کارشناسی‌های دقیق‌تری صورت گیر.د سوال بنده این است که ایا طرح کارشناسی شده است یا خیر؟ نکند همانند بی ارتی که الان مجبور هستیم آن را برداریم به چنین سرنوشتی دچار نشود .

۵۳ درصد تاخیر ترافیکی کاهش می یابد

محمدی رئیس پلیس راهور گیلان گفت: این طرح دوبار در شورای ترافیک استان مطرح شد و قرار بود چند ماه پیش اجرا شود. این طرح بزرگی است و برای کمک به وضعیت شهر مان بسیار موثر است و ۵۳ درصد تاخیر ترافیکی را کم میکند.

جلال الدین شکریه نیز اظهار کرد: خیابانهای رشت ۳۰ سال است که هیچ تکانی نخورده است. زمانی که در خیابان تختی اجرا شد مورد اعتراض قرار گرفته بود اما امروز می‌بینم ارزش ملک در این خیابان بیشتر از جاهای دیگر است.

شهردار رشت تبعات این طرح را قبول کند / رشت آزمایشگاه نیست

فاطمه شیرزاد یادآور شد: اتوبوس ها در مطهری و حاجی آباد را افزایش می‌دهیم اما سلامت مردم و الودگی را بیشتر می‌کنیم. به نظر بنده روزهای پایانی سال است و زمان مناسبی برای اجرای نیست.

شیرزاد گفت: تبعات این لایحه را آیا اقای شهردار قبول می‌کنید؟! این مشکلاتی که وجود دارد آیا معاونت استانی قبول کردند؟ شهر رشت آزمایشگاه نیست که همه‌چیز در اینجا آزمون‌ و خطا بشود.

رسولی دیگر عضو شورا نیز اظهار کرد: تبعات این طرح فقط به شهردار بر نمی‌گردد بنده نیر به عنوان عضو شورا قبول می‌کنم چون دارای مزایای خوبی است.

علوی: بی آر تی با عجله اجرا شد / رسولی: با عجله نبود بلکه طرح ناقص اجرا شد

علوی نیز اظهار کرد: موضوع این لایحه بسیار مهم است و باید کاری انجام شود. یک طرف سازی ها را بپذیریم یا اینکه به شهردار اجازه دهیم بی آرتی ها را جمع کند.

علوی در مورد بی آر تی نیز گفت: این پروژه هم در زمان خودش با عجله صورت گرفته بود و الان با جان مردم بازی میشود.

رسولی نیز در واکنش به این اظهارات گفت: خط ویژه در امام خمینی(ع) کارشناسی بود و با عجله نبود بلکه طرح ناقص اجرا شد. پیشنهادی که دارم این طرح خوب است و یک خط ویژه داشته باشیم که به صورت اصولی اجرا شود و به حق مردم در داشتن خط ویژه را از بین نبریم./دیارمیرزا

جمع آوری نرده هایBRT رشت بعداز3 سال با4میلیاردتومان هزینه

نرده های خط ویژه اتوبوس سریعاً جمع آوری شود

نصرتی همچنین بر تامین اتوبوس های مورد نیاز و جمع آوری ایستگاه ها و نرده های خط ویژه اتوبوس تاکید کرد و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز تامین و تغییرات لازم سریعاً اعمال شود.

شهردار رشت با تاکید بر ابلاغ وزیر در خصوص جمع آوری خطوط BRT از سطح شهر گفت: با توجه به مخاطرات جدی برای عابرین پیاده در پی نصب غیر کارشناسانه نرده های مسیر خط ویژه اتوبوس شایسته است تا مسئولین مربوطه سرعت بخشی لازم نسبت به جمع آوری ایستگاه ها و سکوها و نرده های خط ویژه را داشته باشند و تغییرات مدنظر اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه در خطوط BRT افراد نباید از وسط خطوط عبور کنند افزود: از طرفی نرده کشی شده است تا رانندگان اتوبوس با خیال راحت تردد کنند و از سوی دیگر بین نرده ها باز است و البته نمی تواند بسته باشد و مردم هم راه دیگری برای عبور ندارند. هیچ جا چنین خط ویژه ای وجود ندارد و اجرای غیر کارشناسی مخاطرات فراوانی را به همراه داشته است.

BRTجان ۶ نفرراگرفت

مسعود نصرتی با استناد به آمار پلیس راهور گفت: در مدت راه اندازی خط ویژه اتوبوس ۶ نفر فوت کرده اند و این به معنای نابودی شش خانواده است؛ ضمن اینکه این آمار جدا از آمار مجروحین است.

شهردار رشت در پایان تصریح کرد: ما نمی توانیم نسبت به جان شهروندان بی تفاوت باشیم و نسبت به آن مسئولیم.۳/دی/۱۳۹۶دیارمیرزا


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهربازی سرزمین شادی قم چه امکاناتی دارد؟