مراغه‌چیان: به خاطر قلیچ‌خانی می‌گفتند پرسپولیس برنده می‌شود


مراغه‌چیان: به خاطر قلیچ‌خانی می‌گفتند پرسپولیس برنده می‌شود

پیشکسوت استقلال می‌گوید گلزنی‌اش به پرسپولیس در سال 56 بهترین خاطره‌اش از داربی‌ها است.

سعید مراغه‌چیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره داربی ۸۶ اظهار کرد: استقلال در این چند بازی خیلی خوب نتیجه گرفته است و به لحاظ روحی روانی شرایط خیلی خوبی دارد. اما پرسپولیس هم مدت‌ها است در اوج آمادگی است و به لحاظ روحی روانی شرایط خوبی دارد. اگر دو تیم احساسی بازی نکنند فکر می‌کنم بازی قشنگی را می‌بینیم و البته معتقدم استقلال استحقاق پیروزی در این مصاف را دارد.

وی درباره سابقه حضورش در داربی‌های پایتخت عنوان کرد: زمان ما آن قدر زیاد بازی برگزار نمی‌شد وگرنه من خودم راحت می‌توانستم ۳۲ داربی را تجربه کنم چون حدود ۱۴ سال در استقلال بودم. تمام داربی‌ها برای من جذاب بود. عاشق داربی بودم چون تماشاگران می‌آمدند و این مساله انگیزه ما را بیشتر می‌کرد.

پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که بهترین خاطره‌اش از داربی‌های پایتخت کدام است گفت: دو خاطره دارم که برایم شیرین هستند. یکی در سال ۶۱ که پرویز مظلومی یک گل زد و ما یک بر صفر پیروز شدیم. در آن بازی ما خیلی قشنگ بازی کردیم. یک ضربه به تیر دروازه پرسپولیس هم زدم اما دومین خاطره خوبم پیروزی ۳ بر صفر مقابل پرسپولیس در سال ۵۶ است. همه می‌گفتند شکست می‌خوریم چون پرویز قلیچ‌خانی به پرسپولیس رفته بود و خیلی تیم خوبی بودند. همان اوایل بازی بود که مسلمی مدافع ما مصدوم شد و جایش را به زرین‌کمر داد. او هم مینیسکش مشکل پیدا کرد و با عاشری تعویض شد و اتفاقا عاشری گل اول را در آن بازی زد. می‌شد شش گل بزنیم چون بازی کاملا دست ما بود.

او درباره تلخ‌ترین خاطره‌اش از داربی‌های پایتخت هم گفت: در سال ۶۶ با نتیجه ۳ بر صفر به پرسپولیس باختیم. شاهرخ بیانی به پرسپولیس رفته بود. نباید می‌باختیم. یک پنالتی برای پرسپولیس گرفتند که اصلا پنالتی نبود. هیچ وقت در دوران فوتبالم شبیه آن صحنه را ندیدم که کسی خطا بگیرد. کلا سه بار توپ روی دروازه ما آمد که هر سه بارش هم گل شد. در آن بازی با رباط نیمه پاره و به زور آمپول بازی کردم. در کل خاطره خوبی نیست.

مراغه‌چیان در پایان درباره داربی ۸۶ گفت: به عنوان یک استقلالی دوست دارم استقلال برنده شود و فکر می‌کنم هر تیمی که استرس نداشته باشد پیروز خواهد شد. استقلال با آمدن شفر خیلی خوب شده و می‌تواند مقابل پرسپولیس برنده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی