علل بوی بد دهان چیست؟


علل بوی بد دهان چیست؟

علل بوی بد دهان چیست؟ بوی بد دهان که به خصوص به هنگام حرف زدن باعث آزار دیگران می شود مسئله مشکل تر است چون علل بوی بدن دهان کم نیست. خرابی دندانها و بودن چرک پای ریشه آنها ورم لثه هاف ورم لوزه ها، سینوزیت، ورم معده، چرکین بودن سوراخهای بینی، سوء هاضمه، ورم روده کوچک و بزرگ، نفخ شکم، یبوست، از علل مهم بوی بد دهان است که پزشک به هنگام...

علل بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان که به خصوص به هنگام حرف زدن باعث آزار دیگران می شود مسئله مشکل تر است چون علل بوی بدن دهان کم نیست. خرابی دندانها و بودن چرک پای ریشه آنها ورم لثه هاف ورم لوزه ها، سینوزیت، ورم معده، چرکین بودن سوراخهای بینی، سوء هاضمه، ورم روده کوچک و بزرگ، نفخ شکم، یبوست، از علل مهم بوی بد دهان است که پزشک به هنگام مراجعه بیمار باید یک به یک این بیماری ها را مورد توجه قرار داده و دلیل اصلی بوی بد دهان را کشف کند. (زیرا همانطوری که گفته شد معمولاً اقوام و نزدیکان شخص به او نمی گویند که دهانش بوی تعفن می دهد) و وقتی علت اصلی بوی دهان را یافت نسبت به درمان آن اقدام کند.

اگر دندانها چرکی است که پس از عکس برداری پانورکس از دندانها بایستی دندانهای چرکی کشیده یا درمان شود. لثه های چرکی باید معالجه گردند. در صورت وجود سینوزیت باید نسبت به عمل جراحی و یا درمامن طی آن اقدام کرد. در صورت وجود سوء هاضمه یعنی گندیدن غذاها در معده و روده به جای هضم شدن باید به آنها داروی هضم کننده غذا داد. این افراد باید غذای خود را خوب بجوند به طوری که غذا کاملاً با آب دهان آنها مخلوط شود چون هضم مقداری از غذا از همان دهان و با آب دهان شروع می شود. این افراد باید یبوست خود را برطرف کنند. بسیاری از میوه ها مثل آلو، هلو، انجیر، و نیز سبزیهایی که دارای فیبر و سلولز فراوان هستند مثل کاهو، کلم، سبزی خوردن، اسفناج، ترب، تربچه، پیازچه یبوست را برطرف می کنند.

سعی کنید با غذاهای خود هربار مقداری نعناع بخورید. بادرنجبوبه که این روزها به صورت یک سبزی خوردنی در اغلب خانه ها، کاشته می شود نیز مفید است. خوردنی های صفرابر مثل آب زرشک و آب آلبالو و آندیو که باعث ترشح صفرا از کیسه صفرا و جاری شدن آن به درون روده می شوند نیز به علت کمک به هضم غذا در رفع بوی دهان اثر دارند و بالاخره لازم است هر روز حداقل دوبار بعد از ناهار و شام دندانهای خود را مسواک بزنید منتهی خمیر دندانی که روز به کار می برید با خمیر دندان شب فرق داشته باشد تا میکروب های موجود در دهان به میکروب کش موجود در این خمیر دندانها عادت نکنند.

یادتان باشد که بعد از هربار غذا خوردن نیز با نخ دندان، لای دندانهای خود را پاک کنید.

علل بوی بد دهان چیست؟

منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

این بیماری‌ اولین عامل مرگ و میر در کشور