والورده: بازی با اتلتیکو مادرید بسیار مهم است اما فینال نیست؛ به تیمم ایمان دارم


والورده: بازی با اتلتیکو مادرید بسیار مهم است اما فینال نیست؛ به تیمم ایمان دارم

طرفداری - ارنستو والورده، سرمربی بارسلونا در کنفرانس مطبوعاتی پیش از دیدار خانگی مقابل اتلتیکو مادرید شرکت کرد.

آبی اناری‌ها فردا در دیداری حساس به مصاف اتلتیکو مادرید می‌روند. دیداری که سه امتیازش شاید تکلیف قهرمان لیگ را مشخص کند. به گزارش موندو دپورتیوو، والورده در کنفرانس مطبوعاتی پیش از بازی گفت:

هر دو تیم سبکی از بازی دارند که به آن پایبندند و تغییرش نمی‌دهند. این واقعیت دارد که اتلتی همواره به دنبال سوپرایز کردن حریفش است. اتلتی معمولا سعی می‌کند در همان ابتدای بازی به گل برسد و فشار سنگینی روی حریف وارد می‌کند. بازی فردا بازی جذابی است چون بین دو تیم قدرتمند و صدرنشین جدول برگزار می‌شود. اما فینال نیست. بازی مهمی خواهد بود اما بعد از این بازی هم زمان زیادی تا پایان فصل باقی می‌ماند. سه امتیاز بازی فردا همان طور که همه دلیلش را می دانند، بسیار مهم است اما تا پایان لالیگا هنوز یک دنیا بازی دیگر باقی مانده. بازی فردا را جوری تصور می‌کنیم که انگار هفته آخر لالیگاست.

در فرم خوبی به این بازی رسیدیم. هر دو تیم البته. اتلتی در دو بازی اخیرش به نتایج فوق العاده‌ای دست پیدا کرده چون 9 گل به ثمر رسانده و اساسا اتلتی تیمی است که از موقعیت گل‌هایش نهایت استفاده را می‌برد. اما تقابل با تیمی که در فرم است، اتفاق تازه‌ای برای ما نیست. پیشتر خیرونا و ایبار هم در بهترین فرمشان به بازی با ما رسیدند. در این مقطع از فصل، امتیازات ارزش بیشتری دارند و تعیین کننده‌تر هستند. بازی فردا هم همین طور.

گریزمان؟ گریزمان بازیکنی فوق العاده است که در فرم فوق العاده‌ای هم قرار دارد و البته بازیکن اتلتیکو مادرید است. در بازی فردا، او یکی از نقاط قوت اتلتی محسوب می‌شود که امیدوارم گل نزند.

نمی دانم کلید بازی فردا چه خواهد بود. شما همیشه قبل از بازی به این فکر می‌کنید که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت اما همیشه اتفاقاتی در بازی رخ می‌دهد که قابل پیش بینی نیست و سرنوشت را به سود یا ضرر شما رقم می‌زند. این که شما اول به برسید؛ حریف برسد؛ اخراجی در کار باشد و ... آنچه واضح است این که ما باید حواسمان به نقاط قوت اتلتی باشد و آنها را مهار کنیم. حریف در ضد حملات فوق العاده است و در این بین کوکه هست که ارتباط بسیار خوبی با خط حمله دارد و کوستا و گریزمان هم بدون اینکه نگاه کنند، همدیگر را پیدا می‌کنند. انتظار تیمی را دارم که پرس سنگینی کند و ما را به دردسر بیندازد.

در پایان نیم فصل اول، اختلاف ما با تیم دوم، 9 امتیاز بود. بعد به 11 امتیاز رسید و حالا 5 امتیاز است. لیگ همین است. فرم و ذهنیت ما عوض نشده. در فرم خوبی هستیم و چه اتلتی و چه هر تیم دیگری، بازی دشواری است که باید سه امتیازش را بگیریم. این احتمال وجود دارد که پس از بازی فردا، اختلاف ما به 8 امتیاز برسد. هدف نیز باید همین باشد و ما باید همه توانمان را بگذاریم تا پیروز بازی باشیم چون پاداش برد، بسیار شیرین است؛ رساندن اختلاف با تیم دوم به 8 امتیاز.

لاس پالماس؟‌وقتی در یک بازی پیروز نمی‌شوید حتما دلیلی داشته است. یا شرایط بازی به نحو دیگری رقم خورده یا حریف بسیار خوب کار کرده است. هر بازی داستان خودش را دارد. مثل بازی با اسپانیول که ما تیم برتر میدان بودیم اما شرایط آب و هوایی اجازه انجام بازی دلخواه را نمی‌داد. وقتی یک بازی را مساوی می‌کنید، پی می‌برید که بردن آنقدرها هم آسان نیست. چنین نتایجی کمک می کند تا مغرور نشوید.

تقویم بازی‌ها؟ باید با آن کنار بیاییم.

کاملا به تیمم باور دارم. خصوصا وقتی پای یک بازی حساس و مهم در میان باشد. همیشه در این دست بازی‌ها خوب کار کرده‌ایم. این را در خانه اتلتیکو مادرید نشان دادیم؛ در خانه یوونتوس همین طور. در برنابئو و در مقابل چلسی که در سطح بسیار بالایی رقابت کردیم. اما فراموش نکنیم که اتلتی هم نقاط قوتی دارد. امیدواریم نیوکمپ فردا با ما باشد. مطمئنیم که هواداران در این دست از بازی‌ها ما را تنها نمی‌گذارند و به کمک تیم می‌آیند. در بازی رفت هواداران دو تیم تنها به تشویق تیم خودشان پرداختند و اتمسفر فوق العاده‌ای حاکم بود. فردا هم امیدوارم همین اتفاق بیفتد و هواداران چه در لحظات خوب و چه بد، در کنار ما باشند.

فکر نمی‌کنم قضاوت متئو لاهوز تاثیر بسیاری روی نتیجه بازی ما با لاس پالماس داشت. طبیعی است وقتی امتیاز از دست می‌دهید، عصبانی می‌شوید و ممکن است به هر طریقی آن را خالی کنید که البته چنین روحیه‌ای خوب است. در یک فصل طولانی مطمئنا داوران هم اشتباه می‌کنند. گاهی به سودتان است گاهی به ضررتان. صحنه پنالتی بازی را چند بار دیگر دیده‌ام اما هنوز هم دلیل اعلامش را درک نمی‌کنم. هنوز برای من رمزگشایی نشده است. دیگر تصمیمی است که داور گرفته و امیدوارم فردا داوری منصفانه‌ای شاهد باشیم. از نظر من وجود VAR لازم است.

کوتینیو در حال وفق دادن خودش با سبک بازی تیم است و شرایط خوبی دارد. چنین بازیکنانی، تفاوت‌ها را رقم می‌زنند و همواره مایلند با حریف رو به رو شوند.

یری مینا؟ من چهار مدافع میانی دارم و معمولا 3 نفر را وارد لیست می‌کنم. در حال حاضر پیکه و اومتیتی دو انتخاب اول ما هستند که از بقیه بیشتر بازی کرده‌اند. نفر سوم هم فرمائلن است که هر وقت به میدان رفته، خیلی خوب بازی کرده. یری دیرتر از بقیه به تیم اضافه شده.

تصمیمم را برای ترکیب تیم گرفته‌ام.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

داستان یک فصل باشکوه / بهترین عکس‌های فصل لیگ برتر فوتبال انگلیس