انتخابات پارلمانی ایتالیا به مجلسی معلق ختم می‌شود


انتخابات پارلمانی ایتالیا به مجلسی معلق ختم می‌شود

نتایج اولیه انتخابات پارلمانی ایتالیا نشان می‌دهد که هیچ یک از جریان‌های سیاسی نمی‌توانند اکثریت کرسی‌های مجلس نمایندگان را از آن خود کنند.

انتخابات پارلمانی ایتالیا به مجلسی معلق ختم می‌شود

به گزارش فانوس، نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی ایتالیا نشان می‌دهد که هیچ یک از جریان‌های سیاسی این کشور نتواند اکثریت اعضای مجلس نمایندگان را از آن خود کند. این نتیجه در پی رشد قابل توجه آرای احزاب دست‌راستی در انتخابات روز گذشته به دست آمده است.

طبق این گزارش، «جنبش پنج ستاره» که یک جریان سیاسی ضداروپایی و ضدنظم‌ِمستقر است توانسته بیشترین سهم را از کرسی‌های پارلمان نصیب خود کند.

اما به نظر می‌رسد که ائتلاف دست‌راستی تحت رهبری سیلیو برلوسکونی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا که شامل حزب راست‌تندروی «لیگ» است، در مجموع احتمالا بیشترین کرسی‌های مجلس سفلای این کشور را به دست آورد.

بر این اساس می‌توان گفت که تشکیل دولت جدید ایتالیا احتمالا نیازمند هفته‌ها مذاکره و ائتلاف‌سازی خواهد بود. هرچند به عنوان یک گزینه جایگزین، برگزاری انتخاباتی مجدد مطرح است تا یک نتیجه قطعی‌تر حاصل شود، هرچند در آن صورت نیز تضمینی برای تحقق این امر وجود ندارد.

نتایج اولیه نشان می‌دهد که «جنبش پنج ستاره» 31.6 درصد آراء را به دست آورد. در حالی که حزب «لیگ» 18.2 درصد و حزب «نیروهای ایتالیا» که تحت رهبری سیلویو برلوسکونی است نیز سهمی 13.8 درصدی از آراء را به دست آورد.

حزب دموکراتیک، جریان سیاسی تحت هدایت متئو رنتزی، نخست‌وزیر پیشین ایتالیا نیز تنها 19.1 درصد آراء را کسب کرده است، مسئله‌ای که به نوشته نشریه لاریپوبلیکا، به مثابه یک شکست روانی برای این حزب است، زیرا نتوانسته است حتی یک پنجم آراء را به دست آورد.

در یک ارزیابی کلی می‌توان گفت که حامیان حزب «لیگ» بیشتر از شمال ایتالیا هستند، در حالی که حامیان حزب پنج‌ستاره بیشتر در جنوب کشور مستقر هستند.

به نوشته بی‌بی‌سی، ائتلاف تحت رهبری برلوسکونی بین 248 تا 268 کرسی‌های مجلس نمایندگان ایتالیا را به دست خواهد آورد که همچنان از 316 کرسی لازم برای به دست آوردن اکثریت مجلس فاصله دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر یعنی