جنگل کاری در قزوین با سرانه کشوری فاصله بسیاری دارد


جنگل کاری در قزوین با سرانه کشوری فاصله بسیاری دارد

قزوین-ایرنا-رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: جنگل کاری در استان با سرانه کشوری فاصله زیادی دارد بنابراین باید به فکر جبران این ضعف باشیم.

به گزارش ایرنا، فاطمه خمسه روز چهارشنبه در آیین روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی در بوستان ملی باراجین افزود: در حال حاضر متاسفانه 100 هزار هکتار از اراضی استان در شرف بیابانی شدن هستند.
این مسئول گفت: حفاظت و صانت از منابع طبیعی بویژه در چنین شرایطی که طبیعت ما دچار تهدید است نباید به یک هفته و ایام خاصی محدود باشد بلکه این هفته باید زمانی برای پاسداشت از کسانی باشد که از این ثروت و سرمایه حفاظت می کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد: هفته منابع طبیعی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه حفظ و صیانت از منابع طبیعی،جنگل ها و درختکاری وظیفه همه ماست،افزود: بیش از 28 هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد و اداره کل منابع طبیعی به نمایندگی از وزارت جهاد کشاورزی در استان آمادگی دارد تا 14 هزار هکتار دیگر را نیز به این عرصه اضافه کند.
خمسه ادامه داد:در سفر رییس جمهوری برای مقابله با بیابان زائی طرح های خوبی تصویب شد و همه ما موظف هستیم که با توسعه درختکاری از این پدیده و فرسایش خاک و بیابانی شدن اراضی استان جلوگیری کنیم.
وی افزود: توسعه آبخیزداری و آبخوان داری از کاهش سفره های منابع آبی استان جلوگیری می کند و موجب تقویت خاک و گونه های گیاهی می شود بنابراین اجرای طرح های این حوزه را باید جدی تر گرفت.
خمسه همچنین گفت: 80 هزار هکتار از اراضی استان مراتع چراگاهی هستند که با رعایت نسبت مرتع و دام اقدامات خوبی در استان در این زمینه انجام شده است.
در هفته منابع طبیعی (15 تا 22 اسفند) بیش از 300 هزار اصله نهال غیرمثمر بین شهروندان قزوین توزیع می شود.
6101*3013

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کشاورزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل