2 هزار هکتار عرصه فرسایش بادی خواف زیرکشت نهال مقاوم قرار گرفت


2 هزار هکتار عرصه فرسایش بادی خواف زیرکشت نهال مقاوم قرار گرفت

گناباد- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف گفت: امسال 2 هزار هکتار از عرصه های فرسایش بادی این شهرستان با مشارکت مردم و بسیج سازندگی زیرکشت نهال مقاوم قرار گرفت.

امیرحسین گندم کار روز سه شنبه به مناسبت هفته منابع طبیعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان یک هزار هکتار با مشارکت بسیج سازندگی، 600 هکتار توسط منابع طبیعی و 400 هکتار با مشارکت مردم نهالکاری شد.
وی اظهار کرد: 268 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی خواف کانون فرسایش بادی است و اداره منابع طبیعی با استفاده از ظرفیتهای مردم و بخشهای مختلف و کاشت گونه های مقاوم برای کاهش معضلات این بخش اقدام می کند.
وی گفت: اجرای 9 طرح آبخیزداری در 75 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی و احداث 35 بند خاکی با ظرفیت 35 میلیون مترمکعب آب از دیگر فعالیتهای امسال اداره منابع طبیعی خواف برای احیا و جلوگیری از تخریب این عرصه ها به شمار می رود.
گندمکار افزود: با توجه به کاهش بارندگی طی سال های اخیر و کاهش علوفه عرصه های منابع طبیعی، تقویت پوشش گیاهی و طاقزارها مورد عنایت قرار دارد.
وی با اشاره به کاشت 21 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در شهرستان خواف اظهار کرد: در کنار کشت نهال، سیاستهای تشویقی جلب مشارکت مردم برای نگهداری از نهالها مورد توجه قرار دارد و بدین منظور در ازای ارسال عکس نهالهای کاشته شده یا عکس یک سال بعد از کاشت آنها جوایزی برای افراد غرس کننده اهدا می شود.
85 درصد از وسعت خواف معادل بیش از 800 هزار هکتار را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهدکه 268 هزار هکتار آن در کانونهای فرسایش بادی قرار دارد.
شهرستان 140 هزار نفری خواف در 267 کیلومتری جنوب مشهد واقع است و 123 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد.
2095/ 6053

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بزرگداشت اکبر زنجان پور و دو جای خالی