درنگ : بسیاری از کشورها آداب و رسوم عجیبی دارند. همین موضوع باعث می‌‏شود بسیاری از توریست‌ها در سفر به این کشورها با مشکلاتی مواجه شوند. اگر شما مسافر یکی از این مقاصد بودید مراقب حساسیت‎های مردم آن منطقه باشید.

استرالیا

در روزهای یکشنبه از ساعت ۱۲ ظهر به بعد حضور در اماکن عمومی با شلوار صورتی ممنوع است. همچنین در این کشور تنها برقکارهایی که مجوز دارد می‏‌تواند لامپ‌ها را عوض کند در غیر این صورت برای فرد خاطی جریمه در نظر گرفته می‌‏شود.

انگلیس

تمیز کردن فرش در خیابان در این کشور ممنوع است و فقط تا قبل از ساعت ۸ صبح می‏‌توان این کار را کرد. همچنین آوردن گاو به خیابان از ۷ صبح تا ۱۰ شب ممنوع است و فقط در صورتی که پلیس اجازه بدهد بلامانع است. روبوسی در ایستگاه‎های قطار در این کشور ممنوع است و تابلوهای هشدار هم در این زمینه وجود دارند دلیلش این است که دولت بریتانیا معتقد است بوسیدن و بغل کردن در ایستگاه‎های قطار می‎تواند باعث تاخیر حرکت قطارها شود.

ایتالیا

در میدان سنت مارک ونیز از سال ۲۰۰۸ غذا دادن به کبوتران ممنوع شده است چون پرندگان باعث تخریب سازه‎های و المان‌های قدیمی می‏‌شوند. همچنین این پرندگان گاهی ناقل بیماری‌هایی هم هستند. در شهر اراکلی در نزدیکی ونیز هم در ساحل اجازه ساخت قلعه شنی ندارید چون مردم دیگر نمی‎توانند به راحتی در ساحل قدم بزنند. در ایبولی روبوسی کردن در خودروها ممنوع است و در جزیره کاپری پوشیدن‌ کفش‌های پرسر و صدا ممنوع است.

سنگاپور

در سنگاپور جویدن آدامس جریمه دارد. مقامات معتقدند جویدن آدامس برای سلامتی مضر است و به محیط زیست هم آسیب می‎زند.

کانادا

در این کشور ۳۵ درصد تمامی محتواهای منتشر شده از دوشنبه تا جمعه ساعت ۶ صبح تا ۶ عصر باید ریشه کانادایی داشته باشد.

ژاپن

از سال ۲۰۰۸ افراد ۴۰ تا ۷۴ سال باید سالانه اندازه دور کمرشان را بگیرند. این عدد برای مردان نباید بیشتر از ۸۶ و برای زنان نباید بیشتر از ۹۰ سانتی‌متر باشد. این موضوع تلاش ژاپن برای مبارزه با مشکل چاقی است. هرکس از این قانون تبعیت نکند جریمه می‏‌شود.

هند

در سال ۲۰۱۶ در ایالت کرالا قانونی به نام مالیات چربی تصویب شد. این مالیات ۱۴٫۵ درصد برای غذاهای پرچرب مانند همبرگر، پیتزا، دونات و … رستوران‌‎ها است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بله خیر